Jak dostat letadlo k zákazníkovi? Ve Vodochodech představili novinky

06.12.2024 11:38 | Monitoring

Letecký průmysl v České republice má dlouhou tradici a společnost AERO je jedním z jeho nejvýznamnějších představitelů. Tento výrobce cvičných letounů s více než stoletou historií nyní představuje nový přístup k logistice a výrobním procesům, které zajišťují modernizované letouny L-39 Skyfox. Tento projekt není jen důležitým milníkem pro samotnou společnost, ale i pro celé odvětví, které čelí rychle se měnícím technologickým a tržním podmínkám.

Jak dostat letadlo k zákazníkovi? Ve Vodochodech představili novinky
Foto: Aero
Popisek: Bojový letoun L-39NG

Letoun L-39 Skyfox staví na úspěšné historii svého předchůdce L-39 Albatros, který se stal ikonou ve výcviku vojenských pilotů. Modernizovaná verze přináší vylepšení v oblasti výkonu, bezpečnosti a provozní efektivity, což ji činí atraktivní pro zákazníky po celém světě. K tomu však bylo třeba přizpůsobit nejen technologické aspekty, ale i celý výrobní proces.

„Každý krok v procesu – od návrhu až po finální dodávku – je koncipován tak, aby splňoval nejvyšší mezinárodní standardy,“ říká Miroslav Kozel, ředitel PMO Defence & MRO společnosti AERO. „Díky optimalizaci procesů a využití moderních technologií dokážeme nabídnout produkt, který odpovídá nejen nárokům současného trhu, ale i budoucím potřebám našich zákazníků.“

„Hotovým letadlem nic nekončí. Je to spíše start dlouhé cesty, protože letouny slouží zákazníkům 40 let, během kterých jsme i my se zákazníkem spjati,“ uvádí předseda představenstva a prezident Aero, Viktor Sotona. 
 
„Po vyrobení, otestování a zalétání letadla ještě musíme splnit spoustu dalších bodů, které jsou součástí smlouvy o dodávce. Smlouvy jsou velice obsáhlé. Zákazník musí dostat s produktem veškerou péči, která zahrnuje úplný popis letadla, manuály pro techniky i piloty, set náhradních dílů, pozemní vybavení a v neposlední řadě i finální pomoc se zaškolením a zkušebními lety,“ dodal Sotona. 
 
Moderní přístup k logistice a výrobě je jedním z hlavních pilířů projektu L-39 Skyfox. Společnost AERO implementovala pokročilé automatizační systémy, které umožňují zkrátit dobu potřebnou na jednotlivé výrobní fáze, a současně minimalizují riziko chyb. Výsledkem je rychlejší a zároveň kvalitnější produkce, což má zásadní vliv na konkurenceschopnost společnosti na globálním trhu.
 
Součástí dodávky bývá často i letecký simulátor. Zákazník může požadovat Full Mission Simulator, který je nejrealističtější a simuluje veškeré ovládací prvky a aspekty letu včetně chování letadla za letových podmínek. Další simulátor se zaměřuje na kabinové postupy a bývá často s pevným trupem. Piloti se na něm učí provádět konkrétní procedury jako starty, přistání či nouzové situace.
 
„Často zákazníkovi připravíme, vymyslíme a vybavíme celou učebnu, kde se piloti a mechanici školí a učí ovládat všechny systémy letadla,“ vysvětluje Miroslav Kozel, PMO Director Defence & MRO s tím, že součástí dodávky je také set náhradních dílů a pozemní vybavení, které může vážit i desítky tun. Jedná se o různé vozíky, klíny, plachty a podobně. 
 
„Létáme z Pardubic nebo Ruzyně. Často využíváme transportní letoun IL-76, do kterého se vejdou dva rozebrané L-39 Skyfox. Každé letadlo vyžaduje čtyři základní přepravní přípravky, v jednom je trup, v dalším křídla, pak ocasní část a stabilizátor. Letouny převážíme i Boeingem 747 Cargo, přičemž tam se nakládá především otevíracím čumákem, ale využíváme i boční zadní dveře pro horní palubu. Do spodní paluby jsou pak naloženy náhradní díly a pozemní vybavení. Do jednoho B747 se vejdou tři naše letouny spolu s výše zmíněným pozemním vybavením a náhradními díly,“ dodal Miroslav Kozel. 
 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rusko zaútočí na Finy a Pobaltí, varuje známá skupina. Žádá preventivní zásah NATO

16:14 Rusko zaútočí na Finy a Pobaltí, varuje známá skupina. Žádá preventivní zásah NATO

Podle skupiny Anonymous se chystá Rusko k vojenskému úderu na Finsko a Pobaltí. Skupina vyzývá svět,…