Jančurovi jezdí méně vlaků než plánoval. Prý to dožene

26.12.2011 16:28 | Zprávy

Železniční dopravce RegioJet si dal příliš vysoké cíle. Podle plánů mělo na trati mezi Ostravou a Prahou jezdit 18 spojů denně, zatím však funguje pouze deset spojů. Firma to chce dohnat v průběhu jara.

Jančurovi jezdí méně vlaků než plánoval. Prý to dožene
Foto: rep
Popisek: Radim Jančura

Obsazenost Regiojetů v průměru pohybuje kolem 80 procent. Student Agency v souboji o zákazníky vsadila na o něco nižší ceny, než platily u národního dopravce Českých drah. Základní jízdné z Prahy do Ostravy podle tarifů RegioJetu vyšlo na 420 korun proti 438 korunám u ČD. V případě zlevněné kreditní jízdenky, která vyžaduje bezplatnou registraci, stojí stejná trasa 230 korun. S věrnostní slevami Českých drah vyšla jízda mezi Prahou a Ostravou s In-kartou 25 na 329 korun a s dražší In-kartou 50 na 219 korun.

České dráhy tři dny po zahájení provozu konkurence představily na tratích mezi Prahou a Ostravou systém mimořádných slev. Cena základní jízdenky z Olomouce do Prahy například poklesla z 310 na 220 korun, obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou dopravce snížil ze 438 na 295 korun. Postup Českých drah na podnět Student Agency prošetřuje antimonopolní úřad. Podle dřívějšího vyjádření Jančury byly nové ceny ČD tak nízké, že by kvůli nim mohl RegioJet zkrachovat. Obvinění z podnákladových cen odmítl generální ředitel drah Petr Žaluda tím, že ČD dle něj jezdí za ceny srovnatelné nebo vyšší než konkurence.

Zvýšené DPH se promítne na cenách jízdenek

Současné ceny jízdného ve žlutých vlacích budou platit do 2. ledna. Od tohoto data chystá společnost promítnout do cen nárůst snížené sazby DPH z deseti na 14 procent ve vlakových i autobusových spojích. Jednotlivé jízdné by tak měly podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje mělo zdražit o pět až deset korun, v průměru o čtyři procenta. Některých, zejména často využívaných tras, by se ale zdražení dotknout nemělo.

"Za stejné peníze jako dosud by nadále měli zákazníci jezdit na nejvyužívanější kreditové jízdenky mezi Prahou a Brnem a Prahou a Libercem," dodal Ondrůj.

RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury je prvním dopravcem, který vstoupil na trh dálkové železniční dopravy a začal konkurovat Českým drahám. Kromě něj se na trať mezi Prahou a severomoravskou metropolí chystá společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Jeho zlatočerné vlaky Flirt od švýcarské společnosti Stadler by se na českých železnicích měly objevit v závěru příštího roku.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: aš, čtk

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budoucnost

Vážený pane Bartoši, dokázal jste nevídané a podle mě jste jeden z nejlepších politiků u nás. Zajímalo by mě, co máte v plánu dál? Funkci předsedy jste složil. Zůstanete ale i nadále v politice? A neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

22:10 „Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

Ukrajina čelí tlaku ze strany Bidenovy administrativy, aby zvýšila počet vojáků snížením věku pro od…