Agentura nicméně přiznává, že rozdíl mezi ANO (22,6 %) a ČSSD (21,3 %) je v toleranci statistické odchylky a lze tedy říci, že voličský zájem o tyto dvě strany je nadále téměř na stejné úrovni.
Podle výzkumníků se na změnách podpory jednotlivých stran podepisuje téma uprchlické krize, respektive postoje jednotlivých politických představitelů k tomuto tématu a radikalizace domácí populace.
Babiše zachránila protiuprchlická rétorika
I když hnutí ANO oproti září ztrácí tři desetiny procentního bodu, dá se podle SANEP říct, že protiuprchlická rétorika šéfa strany a ministra financí Andreje Babiše zabránila mnohem většímu propadu voličského zájmu o tuto stranu. „Jakkoli totiž Andrej Babiš získává kladné hlasy za svůj postoj např. k uprchlickým kvótám, na druhé straně ztrácí část voličů, kteří nelibě nesou jeho kauzy, jako např. Agrotec a Českou poštu, nebo některých členů hnutí ANO, jako např. místopředsedkyně ANO Radmily Kleslové a jejího angažmá v ČEZ, či trvající diskuse nad střetem zájmů Andreje Babiše,“ upozorňuje společnost v tiskové zprávě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam