Kampaň o močovém měchýři. 1,6 milionu. „Profesor statistika“ Dušek nakupuje

23.08.2024 8:38 | Analýza

Více než 1,6 milionu korun získala od Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) agentura Media Age na kampaň, v níž má Čechy „kreativním způsobem“ informovat o hyperaktivitě močového měchýře a obavách z úniku moči. Program ÚZIS, spolufinancovaný EU, jehož předmětem je také „snížit stigmatizaci, sociální a pracovní vyloučení u osob s hyperaktivním močovým měchýřem“, má celkově vyjít až na necelých 16 milionů. Ústav v odůvodnění kampaně upozorňuje, že neléčení hyperaktivního močového měchýře vede i ke sníženému zájmu o práci či k nezaměstnanosti. Vedoucí Národního screeningového centra Karel Hejduk pro ParlamentníListy.cz uvedl, že je pouze o dílčí částí aktivit, kterou jsou připravované ke zlepšení informovanosti široké veřejnosti.

Kampaň o močovém měchýři. 1,6 milionu. „Profesor statistika“ Dušek nakupuje
Foto: Repro Youtube
Popisek: Ředitel Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR, Ladislav Dušek

Mediální kampaň za 1 619 402 korun si Ústav zdravotnických informací a statistiky objednal u agentury Media Age v polovině srpna v rámci svého projektu Časný záchyt hyperaktivního močového měchýře a eliminace negativního dopadu na kvalitu života, který má snížit stigmatizaci, sociální a pracovní vyloučení u osob s hyperaktivním močovým měchýřem či zvýšit zdravotní gramotnost o této problematice, zajistit nasměrování na specializovanou odbornou pomoc a minimalizovat negativní dopady na kvalitu života pacientů.

„Toho bude dosaženo spoluprací se 70 odborníky na uvedenou problematiku. Výsledkem projektu bude nastavení screeningu s využitím moderních telemedicínských technologií a návrh na jejich implementaci do běžné klinické praxe,“ uvádí ÚZIS.

Projekt uskutečněný za podpory z Evropského sociálního fondu – Operačního programu Zaměstnanost plus má zapojit 3 tisíce osob, které provedou samodiagnostiku s následnou možností vyšetření. „Předpokládáme, že specializované vyšetření na urogynekologickém (ženy) nebo urologickém (muži) pracovišti, následně využije 1 tisíc osob,“ odhaduje ústav.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Kdo má hyperaktivní měchýř,, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseD , 23.08.2024 10:11:53
tak si v dnešní době získá poznatky na internetu nebo od svého lékaře. Nechápu, proč celkem zbytečný ústav, který má dělat hlavně statistiku, dělá takové zbytečné a drahé kampaně, když skoro všude ve zdravotnictví chybějí peníze.

|  7 |  0

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…