„Letos očekáváme roční výběr mýta na stávající zpoplatněné síti kolem 11,2 miliardy korun, v příštím roce bychom při pravidelném meziročním nárůstu atakovali 12 miliard,“ říká David Šimoník, mluvčí firmy Kapsch, která dodala a pro stát provozuje stávající mýtný systém. Podle něj se na tom jasně ukazuje nejen nesmyslnost rozšiřování mýta na silnice nižších tříd navzdory protestům místních samospráv, ale i zbytečnost výměny fungujícího a splaceného mýtného systému. „Ministerstvo zaplatí miliardy za nový systém, rozšíří jej nesmyslně na silnice nižších tříd, zvýší provozní náklady, a nevybere ani korunu navíc. Bude to pro stát skutečně výhodné?“ ptá se Šimoník.
Celých 1,5 miliardy korun z ročních 12 miliard má tvořit výběr mýta na nově zpoplatněných silnicích 1. tříd. I to je ale částka, která vyvolává přinejmenším pochybnosti. „Propočtem dopravních intenzit na konkrétních jedničkách spolu s mýtnými tarify se bude roční výběr pohybovat reálně kolem 900 milionů korun,“ doplňuje David Šimoník. Dokonce i provozní náklady nového mýtného systému od skupiny PPF budou podle slov ministra Kremlíka zřejmě nakonec vyšší než setrvání u provozu stávajícího státního mýtného systému. Ministr mluvil o desetině z ročního výnosu u nového systému (miliardu dvě stě tisíc), provoz současného mýtného systému by však přišel na pouhých 890 milionů korun za rok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas