Učení dětí o klimatu a zejména klimatické krizi se v posledních letech začíná na školách rozmáhat a žáci klimatické vzdělávání vstřebávají nejen skrze běžné učebnice a výklad učitelů, ale též prostřednictvím materiálů či přednášek od různých organizací.
Jedním z projektů, který má za cíl české děti vzdělávat v rámci klimatických otázek, je projekt „Učím o klimatu“, vzniklý prostřednictvím organizací Učitelé za klima, Střediska ekologické výchovy SEVER Horní Maršov, Fakta o klimatu, společnosti Člověk v tísni, vzdělávacího centra TEREZA, školského zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka a lesní mateřské školy Chaloupky.
Projekt, na nějž přispívá skrze své fondy Evropská unie, ale též český stát prostřednictvím Ministerstva životního prostředí a Státního fondu životního prostředí, o sobě tvrdí, že se „není snadné orientovat v záplavě informací o klimatu, sestavit hodinu a být připravený třeba i na emotivní diskusi s žáky“, a vzdělávání je přitom „jedním z nejúčinnějších nástrojů, které máme pro zmírňování klimatické změny k dispozici“. „Proto se spojilo sedm organizací a společně jsme spustili portál Učím o klimatu. V jeho rámci vytváříme kompletní lekce, metodická doporučení a dlouhodobé programy pro různé třídy a předměty. Chceme také podporovat spolupráci, a tak uvítáme, pokud svou zkušeností a nápadem přispějete i vy. Pojďme společně tvořit svět, ve kterém budeme moci žít,“ zaznívá.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas