Tomio Okamura ukázal na počet v ČR prodaných elektromobilů. „Loni se u nás elektromobilů prodala tři procenta, tedy konkrétně 6 600 kusů,“ napsal na svém facebookovém profilu Okamura. A ukázal na prodeje ve zbytku Evropské unie. „Ani napříč Evropou není situace dramaticky jiná, spalovací motory dál dominují prodejům – 85,4 procenta aut loni prodaných v EU mělo spalovací motor,“ konfrontoval Okamura plány EU s realitou.
A ukázal na studii, která potvrzuje, že zájem o auto s elektrickým pohonem setrvale klesá. „Studie (Electric Vehicle Experience Ownership Study) společnosti J. D. Power zkoumá spokojenost majitelů různých typů elektrických vozů s životem s nimi,“ napsal Okamura.
Studie se zaměřila na otázku, zda majitelé elektrovozů při nákupu nového auta opět sáhnou po bateriovém pohonu, nebo jestli se vrátí k vozům se spalovacím motorem, případně k hybridům. „Majitelé elektromobilů, kteří mají svůj první vůz, říkají, že v budoucnu nejspíš změní typ vozu. Téměř polovina (48 %) uvedla, že bude uvažovat o plug-in hybridním vozidle a 39 % tvrdí, že je ochotna uvažovat o vozidlech s hybridním nebo spalovacím motorem,“ stojí ve studii J. D. Power. J. D. Power je americká společnost pro analýzu dat, software a spotřebitelské zpravodajství založená v roce 1968. Společnost se specializuje na využití velkých dat, umělé inteligence a algoritmických modelů zkoumajících chování spotřebitelů.
Okamura ovšem hybridní auta označil za vozy se spalovacím motorem. „48 procent současných prvních majitelů elektromobilů zvažuje návrat k dobíjecím hybridům, což jsou pořád v principu spalovací auta,“ myslí si Okamura.
Co nejvíc vadí majitelům elektroaut a vede je to k úvahám o návratu k hybridním vozům nebo vozům se spalovacím motorem? „Celková spokojenost mezi majiteli elektromobilů se od roku 2023 snížila. Dosah baterií a dostupnost veřejného nabíjení jsou dva faktory, které nejvíce snižují atraktivitu elektrovozů,“ stojí ve studii.
Stejného mínění je předseda SPD. Jen důvody k nespokojenosti rozšířil. „Problémem elektroaut je především krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení, nedostatek nabíjecích míst, nedostatek kapacit přenosové soustavy, nedostatek kapacit výroby elektřiny při přechodu na elektroauta a v neposlední řadě obrovský problém při hašení baterií elektroaut,“ míní Okamura.
„Hnutí SPD jasně odmítá zákaz Evropské unie na spalovací motory od roku 2035 i Green Deal EU, který likviduje náš průmysl, naše zemědělství a ekonomiku obecně,“ praštil rétoricky do stolu Okamura. „Nemáme nic proti elektromobilitě, pokud se vyplatí. Ale nařizovat něco bolševicky shora je nesmysl. Holt Brusel si bolševicky myslí, že poručí větru dešti,“ uzavřel Okamura s tím, že SPD odmítá jak povinné ukončení výroby vozů se spalovacími motory, tak i celý Green Deal, jehož je zákaz součástí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera