„Letošním Giving Friday, který proběhne 24. 11. budeme podporovat zodpovědný přístup k životnímu prostředí,“ uvádí jednatelka společnost dm Martina Horká ve videospotu sdíleném na sociální síti X.
Z celkového obratu uskutečněného v tento den ve všech prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v on-line shopu na dm.cz daruje drogerie 5 % neziskové organizaci, která spojuje vzdělávání s ochranou životního prostředí: „Za společnost dm věnujeme 5 procent z obratu tohoto dne vzdělávácímu centru Tereza,“ dodává manažer komunikace Jiří Peroutka.
„Spojujeme učitele a rodiče. Společně díky vzdělávacímu programu vedeme děti k zodpovědnosti k životnímu prostředí,“ doplňuje Peroutku koordinátor mezinárodního programu Ekoškola Jan Smrčka.
Pedagožka Eva Bínová uvedla, že právě díky podpoře společnosti dm mohou na Waldorském lyceu v Českých Budějovicích vzdělávat mladší generace. Předávají dětem své zkušenosti a znalosti z enviromentální oblasti. „Vzděláváme, abychom lépe zvládali klimatické změny,“ dodává Bínová.
Dobročinnou akci společnosti dm ocenil Michal Berg, spolupředseda Zelených. „Namísto Black Friday šílenství se dm drogerie rozhodla věnovat 5 % celkového obratu dnešního dne na klimatické vzdělávání středoškoláků – konkrétně na spolupráci s ekovýchovnou organizací TEREZA na programu s principy strategické hry a gamifikace. Za mě velký palec nahoru,“ napsal potěšeně.
Bamísto black friday šílenství se dm drogerie rozhodla věnovat 5 % celkového obratu dnešního dne na klimatické vzdělávání středoškoláků – konkrétně na spolupráci s ekovýchovnou organizací TEREZA na programu s principy strategické hry a gamifikace.
— Michal Berg ?? (@MichalBerg) November 24, 2023
Za mě velký palec nahoru. pic.twitter.com/rpFwmfj2Lp
V minulém roce vynesl Giving Friday 2,5 milionu korun, finance společnost dm darovala osobám ohroženým chudobou: „Jsme moc rádi, že lidé neztratili chuť pomáhat ani v době, kdy na ně samotné doléhají růsty cen energií, služeb i zboží. Získané peníze poputují na pomoc osobám ohroženým chudobou, kterým pomohou alespoň částečně toto těžké období překonat. Jinými slovy, současná situace si žádá silnou podporu, a proto jsme se rozhodli k historicky nejvyššímu navýšení na celkové čtyři miliony korun,“ uvedl Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Analytik institutu Václava Klause Filip Šebesta pak pro ParlamentníListy.cz řekl, že se obchody se rtěnkami, deodoranty a pemzami na ztvrdlé paty z nějakého důvodu postavily do čela sociálního pokroku. A připomenul, jak majitel obchodní sítě Teta podpořil Danuši Nerudovou. A nyní „pokrok“ šíří rakouská dm-drogerie. Soudí, že nezisková organizace, které páteřní výtěžek půjde na konto, se v projektech „snaží indoktrinovat zejména děti jednosměrnou propagandou o klimatických změnách“.
„Potřebujete-li tedy signalizovat své ctnosti a vyšší životní principy, můžete to dnes dokázat i nákupem toaletního papíru. Jak prosté. Většině normálních lidí je pochopitelně něco takového dokonale lhostejné, nakoupí, co potřebují, a na tom, kam drogerie pošle 5 % z ceny výrobku, jim nezáleží. Až jejich ratolest přijde ze školy poučená jedním z věrozvěstů klimatické apokalypsy domů s klimatickým žalem financovaným i z jejich peněz, bude už nejspíš pozdě. Možná má skutečně cenu nad některými nákupy přemýšlet a začít hlasovat peněženkou dříve,“ říká. Tuší ale, že drogerii nejde ani tak o děti, jako o odškrtnutí ESG kritérií.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.