Zvyšující se životní náklady a rostoucí ceny potravin a zboží denní potřeby nepochybně začnou vhánět chudší část populace do slepé uličky. Pro ty, co jsou při silách a mohou obětovat další porci svého času, se stává jednou z možností druhý pracovní úvazek. Největší část drahotou postižených ale půjde cestou uskromnění se, tedy nakupování v menším rozsahu a za co nejnižší ceny. Premiér Petr Fiala tvrdí: „Opakovaně říkáme, že nikoho nenecháme padnout, a to hodláme dodržet.“ Ne každý však na cílenou pomoc dosáhne nebo o ní ne každý ví. Ekonomka Ilona Švihlíková pro web Českého rozhlasu uvedla: „Kupní síla je dnes ohrožená vysokou inflací. A potraviny člověk kupovat musí. To není o tom, že si vybere jiné potraviny, ale že umře hlady.“
Krajní možnosti se lidé v bezvýchodné situaci mohou pokusit vzepřít mimo jiné tím, že se dopustí krádeže jídla či pití, ačkoli by na to donedávna ani nepomysleli. Velice opatrně se k tomu, zda v jejich prodejnách dochází vlivem neutěšené ekonomické situace k častějším pokusům o zcizení zboží než v uplynulých letech, vyjadřují obchodní řetězce. „Přestože ekonomická situace bezpochyby není jednoduchá, nepozorujeme nějaké zvýšené problémy s krádežemi a dalšími negativními jevy. Nemáme tedy potřebu nijak posilovat naše bezpečnostní opatření,“ konstatuje pro ParlamentníListy.cz Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP, Svazu českých a moravských spotřebních družstev.
Na prodejnách letos došlo k nárůstu případů krádeží
„Krádeže samozřejmě čas od času v našich prodejnách zaznamenáváme, ve většině případů jde o drobné krádeže. Prosíme však o pochopení, že přesné vyčíslení považujeme za interní informaci, kterou nezveřejňujeme. Naše společnost velmi dbá na bezpečnost svých prodejen, a proto jsou všechny zabezpečené v maximální možné míře. Tím pádem se nám daří množství krádeží eliminovat. Využíváme přitom nejen techniku, ale také pracovníky ostrahy. Přítomnost pracovníků ostrahy působí preventivně a samozřejmě také zajišťují bezpečnost zákazníků i zaměstnanců prodejny,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Tomáš Myler, tiskový mluvčí společnosti Lidl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník