Česká průmyslová skupina OMNIPOL se tento týden účastní jedné z největších leteckých akcí roku, Business Aviation Convention & Exhibition (NBAA-BACE) v Las Vegas. Na této mezinárodní události, která přitahuje tisíce odborníků a zástupců z leteckého průmyslu, česká společnost slavící devadesáté výročí své existence, prezentuje modernizovaný turbovrtulový letoun L-410 NG. Tento český stroj vyráběný v Kunovicích se stal klíčovým produktem firmy, který zaujímá důležité místo na světových trzích.
reklama
Na výstavě se OMNIPOL představuje ve spolupráci s chilskou leteckou společností Aerocardal, která letos uzavřela dohodu o nákupu letounů L-410 NG a stane se jedním z nových provozovatelů tohoto víceúčelového letounu. „Jeden z letounů bude dodán do Chile do konce roku, kde bude sloužit jak pro pasažérskou přepravu, tak v přestavitelné verzi pro zdravotnické účely,“ uvedl Jiří Podpěra, prezident skupiny OMNIPOL.
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí legendárního modelu L-410, který patří mezi nejúspěšnější produkty českého leteckého průmyslu. Od svého vzniku v roce 1969 se těchto strojů vyrobilo přes 1 200 kusů, přičemž většina byla vyvezena do zahraničí. Novější model NG (New Generation) představuje modernizaci tohoto stroje, zahrnující pokročilé technologie a vyšší výkonnost, což z něj činí konkurenceschopný produkt na světovém trhu.
Letoun L-410 NG je ideální pro provoz v náročných podmínkách. Díky své konstrukci dokáže vzlétat a přistávat na krátkých a nezpevněných dráhách, což je významná výhoda v odlehlých oblastech s omezenou infrastrukturou. Jeho schopnost fungovat v extrémních teplotách od –50 °C do +50 °C ho činí všestranným strojem, který se využívá v různých oblastech od komerční přepravy po speciální mise včetně zdravotnických evakuací.
„Spolupráce s Aerocardalem, jednou z největších chilských leteckých společností, je důkazem rostoucího zájmu o české letouny L-410 NG. Aerocardal se zaměřuje na charterové lety, přepravu pacientů v kritickém stavu a další speciální operace, což jsou oblasti, kde L-410 NG může plně využít svůj potenciál,“ dodal Jiří Podpěra s tím, že nedávný podpis memoranda o spolupráci mezi OMNIPOLem a Aerocardalem zajišťuje, že letouny L-410 NG budou mít důležitou roli v chilské letecké flotile.
Skupiny OMNIPOL se díky projektům, jako je L-410 NG, etabloval jako garant české letecké tradice. Vedle letounů se společnost zaměřuje i na vývoj pokročilých technologií, jako jsou taktické komunikační systémy a pasivní sledovací systémy, které vyrábějí společnosti ERA a MESIT, dceřiné firmy OMNIPOLu.
Historie OMNIPOLu sahá až do roku 1934, kdy firma začala jako obchodní divize plzeňské Škody. Od té doby prošla zásadními změnami a dnes hraje klíčovou roli v zachování a rozvoji českého leteckého průmyslu. Firma pokračuje v tradici, kterou založila před desítkami let, a svým moderním přístupem vytváří předpoklady pro dlouhodobou budoucnost české letecké výroby.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
Kdo umí, ten umí,
laco
, 24.10.2024 12:47:21
Za dvacet let výroby L 410 v Letu Kunovice se jich v době socialismu vyrábělo v průměru 50 kusů ročně. Přišli soukromníci, ti kteří to umí, a pokud je dobré počasí, fouká příznivý vítr a není mlha, tak vyrobí tři až čtyři kusy L-410 ročně.