Česká průmyslová skupina OMNIPOL se tento týden účastní jedné z největších leteckých akcí roku, Business Aviation Convention & Exhibition (NBAA-BACE) v Las Vegas. Na této mezinárodní události, která přitahuje tisíce odborníků a zástupců z leteckého průmyslu, česká společnost slavící devadesáté výročí své existence, prezentuje modernizovaný turbovrtulový letoun L-410 NG. Tento český stroj vyráběný v Kunovicích se stal klíčovým produktem firmy, který zaujímá důležité místo na světových trzích.
reklama
Na výstavě se OMNIPOL představuje ve spolupráci s chilskou leteckou společností Aerocardal, která letos uzavřela dohodu o nákupu letounů L-410 NG a stane se jedním z nových provozovatelů tohoto víceúčelového letounu. „Jeden z letounů bude dodán do Chile do konce roku, kde bude sloužit jak pro pasažérskou přepravu, tak v přestavitelné verzi pro zdravotnické účely,“ uvedl Jiří Podpěra, prezident skupiny OMNIPOL.
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí legendárního modelu L-410, který patří mezi nejúspěšnější produkty českého leteckého průmyslu. Od svého vzniku v roce 1969 se těchto strojů vyrobilo přes 1 200 kusů, přičemž většina byla vyvezena do zahraničí. Novější model NG (New Generation) představuje modernizaci tohoto stroje, zahrnující pokročilé technologie a vyšší výkonnost, což z něj činí konkurenceschopný produkt na světovém trhu.
Letoun L-410 NG je ideální pro provoz v náročných podmínkách. Díky své konstrukci dokáže vzlétat a přistávat na krátkých a nezpevněných dráhách, což je významná výhoda v odlehlých oblastech s omezenou infrastrukturou. Jeho schopnost fungovat v extrémních teplotách od –50 °C do +50 °C ho činí všestranným strojem, který se využívá v různých oblastech od komerční přepravy po speciální mise včetně zdravotnických evakuací.
„Spolupráce s Aerocardalem, jednou z největších chilských leteckých společností, je důkazem rostoucího zájmu o české letouny L-410 NG. Aerocardal se zaměřuje na charterové lety, přepravu pacientů v kritickém stavu a další speciální operace, což jsou oblasti, kde L-410 NG může plně využít svůj potenciál,“ dodal Jiří Podpěra s tím, že nedávný podpis memoranda o spolupráci mezi OMNIPOLem a Aerocardalem zajišťuje, že letouny L-410 NG budou mít důležitou roli v chilské letecké flotile.
Skupiny OMNIPOL se díky projektům, jako je L-410 NG, etabloval jako garant české letecké tradice. Vedle letounů se společnost zaměřuje i na vývoj pokročilých technologií, jako jsou taktické komunikační systémy a pasivní sledovací systémy, které vyrábějí společnosti ERA a MESIT, dceřiné firmy OMNIPOLu.
Historie OMNIPOLu sahá až do roku 1934, kdy firma začala jako obchodní divize plzeňské Škody. Od té doby prošla zásadními změnami a dnes hraje klíčovou roli v zachování a rozvoji českého leteckého průmyslu. Firma pokračuje v tradici, kterou založila před desítkami let, a svým moderním přístupem vytváří předpoklady pro dlouhodobou budoucnost české letecké výroby.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, i když jste byla myslím zvolena za vládní strany, teď si nejsem jistý za kterou, přesto si myslím, že jste objektivní. Zajímal by mě tak váš názor jednak na to, že chce vláda trestat jakousi činnost pro cizí moc, upřímně nechápu ani co přesně je tím myšleno? A pak, že chce zbavit dvojího ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
Kdo umí, ten umí,
laco
, 24.10.2024 12:47:21
Za dvacet let výroby L 410 v Letu Kunovice se jich v době socialismu vyrábělo v průměru 50 kusů ročně. Přišli soukromníci, ti kteří to umí, a pokud je dobré počasí, fouká příznivý vítr a není mlha, tak vyrobí tři až čtyři kusy L-410 ročně.