Podle iniciativy KoroNERV-20 jsou zkoušky žáků základních škol, kteří se ucházejí o studium na středních školách nebo gymnáziích, stejně podstatné jako třeba státnice.
„Jejich možnosti jsou přitom omezené, jelikož u druhých stupňů ZŠ se uvažuje pouze o možnosti konzultací, nikoliv o cílené přípravě. Navíc přijímací zkoušky proběhnou jen v jednom termínu, což významně zvyšuje podíl náhody. Hrozí prohloubení v ČR už tak vysoké disparity v přístupu ke vzdělání. Ve hře je přitom stále možnost zrušení přijímacích zkoušek (jako se stalo na Slovensku) nebo jejich modifikace,“ nabádá iniciativa.
„Každý z nás si jistě vzpomene, jak byla maturita či přijímačky stresující. Co asi prožívají děti nyní, když nevědí, co bude, a nemohou se na klíčové okamžiky života připravovat ve školách,“ dodal Bob Kartous, člen kolegia rektora VŠEM.
„Mohu říci, že jsou žáci hodně vystresovaní a frustrovaní, protože neznají termín, tudíž nevidí světlo na konci tunelu. Nejhorší je ta nevědomost. Už teď by věděli, kam půjdou, teď nevědí nic. Vláda by měla už konečně dát termín přijímaček a neřešit veřejná koupaliště. Vztek a frustrace, to nás teď definuje a moc nepomáhá,“ popsala situaci učitelka druhého stupně ZŠ Nebušice Karolína Špůrová.
Nucená domácí výuka navíc prohlubuje nerovnosti ve vzdělávání, upozorňuje Mariana Čapková, předsedkyně výboru pro výchovu a vzdělávání hl. m. Prahy. „Prohlubuje jak ty, které už existovaly předtím, tak ale také nerovnosti, které velmi pravděpodobně vzniknou nově, zejména pokud tato situace bude trvat dlouho,“ dodala.
Kvůli koronavirové nákaze Sněmovnou prošla změna, kde se provede jedna zkouška, která se bude hodnotit na dvou žákem vybraných školách, proti tomu se začíná nesouhlasně ozývat řada rodičů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab