Politický marketing je považován za jeden z nejúčinnějších nástrojů, jak získat voliče na svoji stranu. Britská Cambridge Analytica se chlubí tím, že dokáže s využitím dat o uživatelích sociálních sítí pomoci uspět ve volbách v podstatě jakémukoli politickému subjektu. A právě odpůrci Trumpa nyní tvrdí, že americký prezident uspěl díky podvodnému získání dat této společnosti. Stejně jako v případě údajného zásahu ruských hackerů je diskutabilní, jestli právě Cambridge Analytica byla tím hlavním esem v rukávu Trumpova týmu.
Německý filozof Hübl z univerzity ve Stuttgartu, který se dlouhodobě věnuje vlivu manipulace na chování jedince, mírní vášně Trumpových odpůrců. Ve svém dnešním článku pro magazín Zeit zcala jasně konstatuje, že Trump se rozhodně nestal prezidentem díky Facebooku a jakékoli kampani, která na sociálních sítích proběhla. „Ať už Cambridge Analytica tvrdí cokoli, nějaká její cílená manipulace na sociálních sítích má na konečné rozhodování voličů malý vliv.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pro