Školní rok 2019–2020 včerejším dnem definitivně skončil. Tento školní rok byl ale hodně specifický. Ve druhém pololetí chodili žáci a studenti do škol jen do začátku března a pak už se učili jen na dálku. U většiny z nich to tak zůstalo až do 30. června. Co tento školní rok studentům vzal a co jim dal?
Ministr školství za hnutí ANO Robert Plaga označil koronavirové pololetí jako „neskutečné“.
Předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová, učitelka Gymnázia Josefa Jungmanna v Litoměřicích, popsala druhé pololetí jako „výjimečné“. Má za to, že v práci ministerstva je co zlepšit, ale obecně ocenila snahu ministra Plaga celou situaci řešit. Jen by prý byla ráda, kdyby více komunikoval s řediteli a učiteli.
Student Benedikt Albrecht, iniciátor petice „Prominutí maturity 2020“ před kamerami České televize prozradil, že sám odmaturoval, ale i tak by letos prosazoval prominutí maturity všem studentům.
„Vzhledem k událostem, jaké byly, jsme neměli srovnatelné podmínky s jinými ročníky k tomu tu maturitu složit a bylo to velice náročné, protože jsme dostali málo inforací. My jsme ani nevěděli kdy a jestli vůbec bude maturita, takže jsme byli držení v nejistotě. Dalším problémem bylo, že ta on-line výuka, my jsme na ni nebyli připraveni. A dost studentů mi psalo, že nemají počítač a nemohli se té on-line výuky zúčastnit. Pak byly konzultace, ale těch se mnohdy nemohli zúčastnit, protože měli třeba doma babičku a nemohli ji ohrozit,“ popisoval mladý muž svůj pohled na situaci.
Mazancová oponovala, že maturanti měli čas na přípravu a mohli se zúčastnit i konzultací. „Já jsem měla tolik lekcí jeden na jednoho, jako bych nikdy v běžném provozu neměla. I moji studenti mi to potvrdili, že jsou rádi, že odmaturovali a že to zvládli i za těchto ztížených podmínek,“ ozvala se předsedkyně.
Benedikta Albrechta však nepřesvědčila. Mladý muž má za to, že kdyby chodili do školy, byli by více motivováni se učit, takhle seděli doma a někteří se k tomu nedokázali donutit. Uznal sice, že toto je problém každého studenta, ale jedním dechem dodal, že studenti zdravotních škol měli času méně, protože v době koronavirové pomáhali, kde mohli, šili roušky a tak podobně.
Mazancová studentovi sdělila, že s učením na dálku se museli vyrovnat i učitelé a pro nikoho to nebylo snadné. Uznala však, že studenti odborných škol to měli v tomto čase složité, protože přišli o svou praktickou výuku.
Pár slov hosté věnovali i situaci na základních školách. Mazancová i Plaga vyjádřili naději, že se na základních školách podaří vylepšit výuku natolik, že děti budou na těchto školách zůstávat a nebudou se houfně hlásit na víceletá gymnázia. Ministr prozradil, že připravuje strategické dokumenty, které by tento trend měly podpořit.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp