„Privatizace linek začne zkušebně na vybraných trasách střední výnosnosti a výsledek bude pečlivě auditován. Podle něj se pak doladí podmínky aukcí u vysoce výnosných i méně výnosných linek,“ citují z dokumentu středeční Lidové noviny s tím, že jej z větší části sepsal lídr a zakladatel hnutí Pro Prahu Zbyněk Passer. Ten je bratrem Radima Passera, který je většinovým vlastníkem Passerinvest Group.
List v této souvislosti zmiňuje, že v pražských kuloárech se už delší dobu uvažuje o prodeji autobusové divize pražského dopravního podniku.
Za hnutí kandidují i kontroverzní osobnosti
Hnutí Pro Prahu by podle deníku navrhovalo prodat administrativní budovy dopravního podniku, část autobusů, depo a opravárenské provozy autobusů. Ohledně činnosti městských společností Pražské služby, Technická správa komunikací či dopravní podnik by měla být provedena analýza, která by měla ukázat, zda činnost těchto firem by mohla být řešena soutěží soukromých subjektů. Tedy například úklid ulic hlavního města by místo Pražských služeb mohla zajistit firma, která by vyhrála veřejnou soutěž.
List upozorňuje na to, že za Pro Prahu kandidují některé kontroverzní osobnosti. Například Pavel Caldr z prostředí politického podnikatele Ondřeje Palounka nebo někdejší Bémův člověk Pavel Žďárský.
ČSSD ponecháme „hračky“ a ona podpoří naše zájmy
Za přirozené koaliční partnery hnutí považuje ODS, ANO a ČSSD v případě, že sociální demokraté akceptují jejich privatizační programy. Ke spolupráci s ČSSD se ve zmíněném dokumentu podle listu také píše: „Bude s nimi, doufejme, domluvitelné, že jim ponecháme některé `hračky` a oni nás za to budou podporovat v našich zájmech.“
Město by si nemělo hrát na podnikatele
List také přináší rozhovor s lídrem hnutí Zbyňkem Passerem. Odmítl, že by jeho hnutí plánovalo privatizovat městské společnosti formou prodeje, ale má jít o „outsourcing části služeb a otevření trhu“. Zároveň hnutí zvažuje dlouhodobé pronájmy části servisního zázemí pro tyto outsourcované služby. Tlak na zrušení městských akciových společností vysvětluje tím, že byly cílem obrovského tunelování ze strany právě vládnoucích politických stran. „Čím méně městských firem, tím menší prostor pro korupci. Město by si nemělo hrát na podnikatele,“ uvedl Passer.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam