„Většina lidí ho určitě vnímá přes jeho kulturní stránku. Přes to, že je textař známých hudebních hitů,“ cituje list předsedu Institutu politického marketingu Karla Komínka. S tím souhlasí i sociolog Jan Herzmann. „Má za sebou skutečně pěknou muziku, kterou může v kampani používat a jejím prostřednictvím působit na emoce,“ přikyvuje.
Jak list dále píše, hudbou si Horáček podmanil lidi napříč celou republikou. Dokáže oslovit stejně tak vzdělané vysokoškoláky jako pracovité dělníky. Rozptyl jeho fanoušků může být esem v celé prezidentské kampani.
„Bez toho, že by oslovil většinové voliče, by vůbec neměl šanci uspět. Podle mého odhadu bude volební účast kolem 60 procent, takže do druhého kola se nedá postoupit jinak, než že kandidát osloví mainstreamového voliče,“ myslí si Herzmann.
Ten ale dodává, jak deník dále píše, že Horáčka činí zajímavým zejména rozmanitost jeho životních zkušeností. Bývalý majitel sázkové společnosti Fortuna se za komunismu pohyboval mezi hazardními hráči a na dostihových drahách.
V roce 1989 zase spolu s Michaelem Kocábem založil občanskou iniciativu Most, která sehrála roli v přechodu od totality k demokracii. Horáček je textařem, básníkem i vystudovaným antropologem. „Myslím, že vůbec největší devízou je jeho rozmanitost. Pro Českou republiku je velmi netypický tím, co všechno za život vyzkoušel,“ míní Herzmann.
Jak list dodává, Horáček má podle odborníků šanci oslovit podobné spektrum voličů, jaké se mu daří zasáhnout jeho muzikou. „Mohli by ho volit lidé liberálnější a vzdělanější, ale zároveň v sobě má lidskost a bezprostřednost, kterou by zase mohl oslovit lidi, kteří minule volili Miloše Zemana. Tedy levicovější voliče a obyvatele menších měst a vesnic,“ přemítá Komínek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam