Nový strategický dokument naváže na dosavadní strategii pro roky 2016 až 2020. V nadcházejícím období se chce ministerstvo společně se zástupci vysokých škol zaměřit na šest klíčových témat, která by měla vést ke zkvalitnění vzdělávání i vědy, uvedl náměstek ministra školství pro vysoké školy Pavel Doleček.
Dokončuje se například hodnocení výzkumu podle nové metodiky, která má přinést mnohem ucelenější informace o kvalitě vědy. Měla by se také zlepšit příprava studentů pro uplatnění na trhu práce a školy by se měly víc otevřít zájemcům o vzdělávání v průběhu celého života. Zároveň by se mělo reformovat doktorské studium tak, aby se zvýšila úspěšnost v něm. Cílem má být také efektivnější řízení škol a snížení jejich administrativní zátěže.
Ministerstvo již projednalo témata se zástupci škol, studentů i zaměstnavatelů. Nyní ho čeká zapracování připomínek a dokončení návrhu strategie. Podpis finální verze dokumentu se podle úřadu plánuje na březen 2020. Následně pak své vlastní strategické záměry připraví i jednotlivé vysoké školy.
Dosavadní strategie, která platí do příštího roku, přinesla řadu změn. Vznikl například nový Národní akreditační úřad, který kontroluje kvalitu vysokých škol, a zavedly se institucionální akreditace, díky kterým mohou o svých studijních programech rozhodovat školy samy. Vysoké školy také přestaly dostávat peníze podle počtu studentů, a jejich rozpočty se tak podle Dolečka stabilizovaly.
Strategický záměr pro vysoké školy navazuje podle ministerstva na Inovační strategii ČR a připravuje se v koordinaci se Strategií vzdělávací politiky do roku 2030 a s dalšími koncepcemi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab