Robejšek se ve svém textu snaží srovnat idealismus poválečné mládeže s idealismem generace Fridays for Future. „Ten první byl znesvěcen komunisty a ten druhý může být zneužit ke vzniku další totality,“ uvedl.
Všímá si toho, že mládež sice demonstruje za klima, ale v nákupní zóně prý systematicky hřeší. „Při nákupech totiž hraje pro 16–25tileté ekologická udržitelnost jen zcela podružnou roli. Nejdůležitější je pro ně cena, kvalita a vzhled produktu,“ poznamenává Robejšek. Stejně tak je to u technických přístrojů nebo při cestách na dovolenou.
„Ve všech rozvinutých společnostech vyrůstá mladá generace v blahobytu. A konzum je opiát, který z lidí dělá autonomně bloudící nákupní košíky. A každá nová generace vyčítá té předchozí, že všechno dělá špatně. Ještě si na ten báječný pocit vzpomínám. Mohl jsem cokoliv zatracovat a kritizovat a nemusel dokazovat, že to umím aspoň tak dobře jako dospělí,“ sdělil Robejšek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef