Obecně platí, že dálnice v Česku, ale ve všech evropských státech jsou nejbezpečnější infrastrukturou, připomněl ministr Kupka. Tragická nehoda autobusu na D2 podle něj především ukázala, že český integrovaný záchranný systém patří k nejlepším na světě. „Ta rychlost, s jakou se dokázali postarat o všechny zraněné, to zaslouží uznání. V tomto směru nedlužíme nejrozvinutějším státům světa vůbec nic,“ uvedl.
V čem se Česká republika musí však ještě zlepšit, je respekt vůči dopravním předpisům. „Tady je ale brzy na to vyhodnotit, co bylo skutečnou příčinou,“ podotkl Kupka v Interview ČT24.
Důležitá je podle Kupky nyní změna zákona o silničním provozu, který půjde 2. srpna do Senátu a pak jen bude potřeba podpis prezidenta. „Já doufám, že se ve Sněmovně i před senátory podaří tento návrh obhájit, protože znamená významný příslib pozitivních změn i z hlediska bezpečnosti silničního provozu,“ dodává ministr dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.