Podle průzkumu této agentury sahá tento rozrůstající se byznys, v němž se točí miliony dolarů, od sociálních sítí jako Facebook či Twitter přes videoportál YouTube až po server Soundcloud určený k distribuci hudby.
"Kdykoli je s kliknutím spojena finanční hodnota, budou u toho lidé jdoucí za odvrácenou stranou (věci)," řekl šéf americké společnosti seoClarity zabývající se odhalováním podvodných praktik na sociálních sítích Mitul Gandhi.
Provozovatelé zmíněných serverů se proti umělému zvyšování publicity některých uživatelů snaží bojovat, úspěchy jsou však pouze částečné. Podle posledních údajů společnosti Facebook bylo více než 14 milionů profilů ze zhruba miliardy aktivních uživatelů této sítě falešných. Server YouTube zase v prosinci zjistil, že u některých videí počet zhlédnutí vysoce překonává reálné možnosti, proto odstranil údaje o několika miliardách takovýchto zhlédnutí. Proti falešnému následování profilů bojuje také Twitter. "Jejich účty nakonec odstraníme, přijdou o peníze a ztratí své následovníky," popsal boj s tvůrci nereálných profilů Jim Prosser ze společnosti Twitter.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno, čtk