Náraz do zdi. Elektromobily v Německu nejedou, škrtá se

14.05.2024 7:42 | Zprávy

V Německu prý elektromobilita prochází nárazem do zdi. Firma Mercedes přehodnocuje plány. „Nyní špatná čísla prodejů zřejmě nutí výrobce k tvrdým škrtům,“ upozornil pořad Tagesschau německé veřejnoprávní televize. Za první tři měsíce letošního roku výrobce prodal celkem kolem 500 000 vozidel, z toho pouze 50 000 plně elektrických. Podle dostupných zpráv prý budou uvolněné miliardy nyní plynout do technických a optických aktualizací spalovacích motorů.

Náraz do zdi. Elektromobily v Německu nejedou, škrtá se
Foto: Hans Štembera
Popisek: Export automobilů, ilustrační foto

Nejčtenější německý list Bild připomněl, že společnost Mercedes chtěla po roce 2030 prodávat jen elektroauta. Na počátku tohoto roku bylo řečeno, že to bude už jen 50 procent. To letos v únoru potvrdil šéf Mercedesu Ola Källenius. A v pondělí bylo oznámeno, že Mercedes přestane vyvíjet velkou elektrickou platformu „MB.EA-Large“ pro elektrické třídy S a E a také GLS a GLE. Podle Handelsblattu chtěl Mercedes do této platformy investovat středně velkou miliardovou částku, ale teď z toho zřejmě nic nebude.

Důvodem je to, že podle zasvěcených jsou náklady příliš vysoké, jak uvádí „Handelsblatt“.

Výroba by měla být nastavena flexibilně pro spalovací motor a elektrické pohony. Plán na plně elektrickou generaci od roku 2028 byl podle Mercedesu zrušen. Zpravodajský pořad Tagesschau německé veřejnoprávní televize upozornil, že prodeje elektromobilů Mercedesu nejsou nijak slavné. „Nyní špatná čísla prodejů zřejmě nutí výrobce k tvrdým škrtům,“ uvedl Tagesschau.

Mercedes zprávu přímo nepotvrdil, přiznal ale, že „intenzivně přemýšlí“ o tom, že se zřekne dalšího vývoje nové elektrické platformy. Zřejmě se tak vysoké investice do e-mobility nevyplatí – poptávka po elektromobilech je totiž mnohem nižší, než Mercedes očekával. Za první tři měsíce letošního roku výrobce prodal celkem kolem 500 000 vozidel, z toho pouze 50 000 plně elektrických.

Podle dostupných zpráv prý budou uvolněné miliardy nyní plynout do technických a optických aktualizací spalovacích motorů. Poptávka je tam nečekaně vysoká. Podle Handelsblatt však tento manévr ještě nebyl dokončen.

Není přitom bez zajímavosti, že kupříkladu konkurent Mercedesu, konkrétně společnost BMW, se rozhodla investovat do elektromobilů jen část prostředků, ale ostatní ponechala ve skupině aut s benzínovými motory. A dnes si také firma stojí mnohem lépe.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Martin Exner byl položen dotaz

zásah na FF UK

Dobrý den, souhlasím s vámi, že po bitvě je každý generál, na druhou stranu, když bude třeba ministr a policie tvrdit, jak bylo vše v pořádku, tak to je přeci výsměch, když se ví, že to tak úplně nebylo. A pokud si chybu nepřiznáte, jak se z ní chcete poučit? Mně je částečně těch zasahujících i líto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Elektromobilitu strhli do propasti sami zelení. , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseIvo Patta , 14.05.2024 8:58:19
Zelení při svém rozhledu pivovarského koně (s klapkami na očích), se zasloužili o likvidaci téměř bezemisní a levné elektrické energie z atomu. Zelení zlikvidovali v Německu 14 bloků JE s výkonem nad 1 000 MW. Tím zelení zlikvidovali energetickou, ekologickou i morální základnu elektromobility. Výsledek se dostavil.

|  9 |  0

Další články z rubriky

„NATO, neochvějný zastánce míru.“ Američtí politici vysvětlili, proč je aliance důležitá

18:04 „NATO, neochvějný zastánce míru.“ Američtí politici vysvětlili, proč je aliance důležitá

„Boj za demokracii v 21. století je existenční a NATO je nepostradatelnou stranou konfliktu.“ Američ…