„I část lidí, kteří jsou extrémně proti vakcíně, by se nechala přesvědčit finanční incentivou. A to nejde o velké částky,“ popsal pro server Lidovky.cz marketingový stratég Eduard Piňos z iniciativy Cesta ven. Iniciativa se skládá z předních tuzemských agentur, jež pro stát vytvořily kampaň na podporu vakcinace.
Věty o tom, že očkováním chráníte sebe i své okolí a pomáháte zamezit další možné vlně pandemie, podle Piňose už fungovat nebudou. Lidé už jsou z pandemie unavení a je třeba je motivovat pozitivně. „To je něco, co si asi spousta zdravotnických expertů při svých vystoupeních v televizi neuvědomuje,“ dodal stratég.
- Další informace naleznete zde
Některé firmy už svým zaměstnancům za očkování platí. Poskytují jim placené volno. Platí to např. o řetězci Lidl. OKD dává svým zaměstnancům za očkování k výplatě bonus tři tisíce.
Vláda se ale do plošného vyplácení bonusů nijak nehrne. Musela by pravděpodobně vyplatit bonus i těm, kteří už se očkovat nechali a to by státní kasu vyšlo na nemálo peněz.
Vloni v září očkování odmítalo na 33 procent lidí, ale od té doby jejich počet pomalu klesá. Zda se očkovat, či neočkovat váhá podle průzkumů asi 11 až 15 procent lidí. A právě ty je prý třeba přesvědčit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp