„Deutsche Flugsicherung GmbH je jedním z našich nejlepších zákazníků, systémy ERA již fungují na tuctu německých letišť: v Mnichově, Frankfurtu, Hamburku, Lipsku, Düsseldorfu, Stuttgartu, Kolíně, Braunschweigu a Berlíně. Navíc náš poslední společný projekt rozmístění ADS-B stanic po celé zemi poskytne zákazníkovi přehled o pohybech ve vzdušném prostoru téměř nad celým územím. Díky této poslední zakázce se spolupráce našich týmů dále prohloubí,” uvedl generální ředitel ERA Ondřej Chlost, podle jehož slov byla firma z Pardubic vybrána jako spolehlivý partner, který má zkušenosti s implementací svých technologií pro potřeby letového provozu v Německu již od roku 2000.
Pardubická technologie tak bude dohlížet na oblast, která se nachází na severu Spolkové republiky Německo v okolí Hamburku a pokrývá přibližně 1400 km2. „Hlavním cílem je vylepšit infrastrukturu zajišťující větší bezpečnost, organizovanost a promptnost jak pohybu letadel přistávajících na letištích Hamburk a Finkenwerder, tak přeletů přes oblast CTR Hamburk,” uvedl manažer projektu MaRS z DFS.
Velká hustota provozu v regionu je dána přítomností dvou vytížených letišť blízko u sebe. Mezinárodní letiště Hamburk odbaví přes 13 milionů cestujících ročně a letiště Finkenwerder slouží firmě Airbus k přepravě jejích výrobků. Navíc je v blízkosti polygon pro testování dronů. Dodávaný systém bude mimo jiné hlídat oblast přiblížení k Letišti Hamburk do vzdálenosti 25 námořních mil (cca 46 kilometrů) a letovou hladinu od země do 5000 stop (do 3 kilometrů).
Smlouvu podepsaly ERA a německé řízení letového provozu DFS a oficiálně oznámily začátek spolupráce při setkání během výstavy leteckých technologií Airspace World 2024 v Ženevě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný