Pro skutečnou transformaci je podle ekonoma zásadní, abychom změnili český pracovní trh. „Je tu obrovský podíl středoškolsky vzdělaných lidí, kteří tyto pozice prostě zastávají, oni na nich samozřejmě tvrdě pracují, osobně mám obrovskou úctu ke každému, kdo tvrdě pracuje,“ uvádí v rozhovoru pro Český rozhlas.
Posunout se do ekonomiky s vyšší přidanou hodnotou ovšem nejde podle jeho slov pouze se středoškolsky vzdělanou populací. Zvýšit počet absolventů vysokých škol jde podle něj různými způsoby, laťka se ale nesmí za žádnou cenu snižovat. „O technické vysoké školy studenti zrovna nějaký velký zájem nemají. Přitom jsou to technické obory, kde by se studenti mohli přetavit ve vědce, konstruktéry, designéry,“ upozorňuje Hnát.
Začínat by se s dětmi tímto směrem mělo už v mateřské školce. „Vzbuzovat v malých chlapečcích a holčičkách zájem o techniku by se mělo v mateřských školách,“ dodává, že ve vědce děti dozrají za 20 nebo 30 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská