Nepřipravenost zákonů, které se týkají zdanění hazardu, je alarmující, komentují situaci provozovatelé kasín
02.10.2019 11:00 | Zprávy
Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny schválil pozměňující návrh upravující zdanění hazardních her s ohledem na jejich společenskou škodlivost. S odvoláním na prevenci rozhodl o zvýšeném zdanění automatů z 35 na 38 procent, živou hru navrhuje zdanit z 23 na 30 procent, výjimku uděluje loteriím a sázkovým kancelářím, kterým má zůstat zachováno 23 procent, původní návrh na zdanění výher nad 100 tisíc Kč potom posunul k hranici nad 1 milion korun. Co tato nová koncepce však znamená pro běžné provozovatele?
Foto:
HKP
Popisek: Kasino, ilustrační foto
reklama
„Rozhodnutí je pro nás absolutně nesrozumitelné. Daňový systém by se měl zjednodušovat a zpřehledňovat pravidla, rozhodnutí rozpočtového výboru ovšem míří jednoznačně k podpoře loterií a sázkových kanceláří, a zároveň je likvidační pro kasína s živou hrou. Vzhledem k prudkému navýšení daně z pokerových turnajů a rulety není možné tuto zábavu udržet v provozu, navíc chce stát zdražit VLT na 38 procent. To rozhodnutí vůbec nechápeme, protože my jsme provozovatelé, kteří odvádějí řádně daně, zároveň naše skupina investuje finanční prostředky do projektu proti prevenci. Proč máme doplácet za ústupky loteriím?“ říká David Huspeka, výkonný ředitel kasín Rebuy Stars, která patří k největším tuzemským provozovatelům.
„Zdanění výherců zároveň nebylo vyřešeno vůbec. Posunutí hranice pro plátce nadále nedává smysl. Neumím si představit bázi dobrovolnosti, kdy hráči uvedou výhry a náklady do svých daňových přiznání. Osvobození cizinců od daně navíc nabízí různé způsoby, jak budou chtít hráči zákon obejít. Podle analýzy samotného Ministerstva financí z roku 2015 je tento systém zdanění pro některé hry „zcela nevhodný“ a pro ostatní druhy her zase „velmi komplikovaný“. V mezinárodním srovnání tento způsob srážkového zdanění plošně pro všechny druhy hazardních her neaplikuje žádná země Evropské unie nikoliv kvůli tomu, jestli jde o výhry nad 100 tisíc nebo nad 1 milion korun, ale kvůli procesním problémům,“ dodává Huspeka.
„Ministerstvo neanalyzuje finanční ani společenské dopady, které tyto změny přinesou. Navíc v momentě prudkého zdražení hazardu a zároveň zavedení daně z výher vytlačuje MF ČR hazard z legální zóny na černý trh jako například u prohibice. Realizace zákona spotřebuje spoustu času a peněz, přesto finance nepřinese, protože hráči přestanou chodit k nám, legálním provozovatelům, a najdou si místo, kde od nich nikdo daně vybírat nebude. Snad Poslanecká sněmovna ještě zváží všechny argumenty a zamítne schválení takto na evidentně nepřipravených a narychlo vymyšlených zákonů,“ uzavírá David Huspeka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Můžete mi vysvětlit smysl zálohování? Kde berete jistotu, že se pak bude víc třídit? Co když třeba docílíte tak toho, že se možná budou víc třídit lahve a plechovky, které lidé budou kvůli zálohám vracet do obchodu, ale zbytek odpadu, přestanou třídit? A proč musím petky případně vracet neporušené? ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.