„Školy by měly být místo, kde se děti učí,“ prohlásil Klaus a dodal, že 90 % všeho důležitého je číst, psát a počítat, rozhodně však ne vychovávání k určitému názoru. Klaus takovou „ideologickou výuku“ odsuzuje.
„No, já nevím, když se to třeba jmenuje výchova v evropských a globálních souvislostech?“ zeptal se Klaus s tím, jestli není důležitější vést děti obecně k myšlení, a ne k myšlení určitým způsobem. „V jádru ti učitelé to ministerstvo nepotřebují,“ dodal.
Ministerstvo školství by však nerušil. „Úkolem ministerstva je nastavit spravedlivý systém,“ řekl Klaus s tím, že má zkoumat školy spíše podle toho, kolik dětí odmaturuje a jak úspěšně, a ne podle toho, zda vykládají ideově „správně“.
„Učíme strašný penzum hodin, rveme do toho další a další věci,“ postěžoval si na úroveň školství. Kdyby se podle Klause nevymýšlela spousta zbytečných opatření a směrnic, které je třeba dodržovat, bylo by výrazně více peněz pro učitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa