Podle místostarosty Písku Josefa Soumara se očekávalo, že radary vygenerují dostatečné příjmy nejen na svůj provoz, ale také na další výdaje města. „První propočty před více než rokem počítaly s tím, že minimálně dva úseky budou zprovozněné. Před koncem roku 2024 jsme z těch celkových osmi úseků, které měří v ORP, dostali rozhodnutím pana ministra pouze na jeden,“ uvedl pro CNN Prima News. To podle něj znamená, že očekávané příjmy z pokut se výrazně snížily a systém se může stát ztrátovým.
Proti takovému nastavení systému ostře vystupují Svobodní. Podle předsedy strany Libora Vondráčka je úsekové měření na D4 ukázkou trendu, kdy se dopravní regulace mění v nástroj pro vybírání peněz od motoristů. „Zprávu o otevření dálnice D4 kazí fakt, že je zde nainstalováno úsekové měření, které nedbá materiální stránky přestupku, neřeší bezpečnost, a jde mu jen a pouze o další kasírování řidičů,“ uvedl Vondráček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný