Občanští demokraté v pondělí začali s předvolební kampaní před podzimními krajskými a senátními volbami. Předseda strany Petr Nečas se přitom ohradil proti populistické kampani, kterou vede ČSSD. Ovšem i jeden billboard ODS zavání populismem. Je na něm Miroslava Němcová, která slibuje vyplácení dávek potřebným a ne těm, kdo je zneužívají.
Lidovky.cz upozorňují, že v roce 2011 bylo vyplaceno přibližně 10 milionů sociálních dávek za 36 miliard korun. Kontrola úřadu práce zjistila, že ke zneužití došlo pouze v 388 případech. Oproti celkovému množství vyplacených dávek je to zanedbatelné množství.
Němcová podbízivost na billboardu odmítla. "Poskytování dávek potřebným není ničím populistickým, ale normálním chováním zdravé společnosti. Jde o dlouhodobou součást programu ODS," řekla serveru lidovky.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe