„V reklamním textu Národní galerie v Praze k současné výstavě Zákon cesty je její autor představen jako ‚světově proslulý současný umělec Aj Wej-wej‘. Obávám se, že by bylo přesnější označení ‚světově proslulý konjunkturální kýčař‘, neboť v posledních letech jeho tvorba zdegenerovala do podoby neustále se opakujících schémat poplatných současné agendě Evropské unie. Prvoplánovost tohoto Aj Wej-wejova počínání navíc s každou další expozicí bije stále silněji do očí,“ konstatuje Dědečková.
Podle jejího názoru je pražská výstava recyklovaným schématem několika jeho předešlých instalací. „Přidanou hodnotu tu představují snad jen obří rozměry nafukovacího člunu a četnost a rozměry jeho posádky, tedy parametr vhodný opravdu spíše pro Muzeum rekordů a kuriozit v Pelhřimově než pro Národní galerii v Praze,“ dodala.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef