Otevření D8 se asi posune. Práce stále stojí

30.12.2013 12:20 | Zprávy

Ministerstvo dopravy neví, zda bude dálnice D8 přes České středohoří dokončena v řádném termínu, tedy v roce 2015. Mluvčí Zdeněk Neusar to řekl ČTK s tím, že jasno bude po provedení geotechnického průzkumu a projektu sanace sesutého svahu u Litochovic na Litoměřicku. Svah se sesul 7. června. Náklady na odstranění sesuvu se budou pohybovat v řádech stovek milionů až miliardy korun.

Otevření D8 se asi posune. Práce stále stojí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Podle Neusara dělá investor, tedy Ředitelství silnic a dálnic, vše pro to, aby se termín dokončení dálnice nemusel znovu posunout. "Do zpracování projektu sanace sesuvu nelze stanovit, zda bude mít jeho odstraňování vliv na prodloužení lhůty výstavby," řekl Neusar.

10 tisíc aut denně

Vedení Ústeckého kraje chce hned po ustavení vlády jednat s novým ministrem dopravy. "Myslíme si, že dnešní technické možnosti jsou natolik dobré, že ten svah se dá sanovat, tedy všechna ta místa, kde by mohl ujet," řekl ČTK hejtman Oldřich Bubeníček z KSČM. Kraj podle něj chce, aby se se sanací začalo nejpozději na jaře 2014.

Dostavba chybějícího úseku dálnice měla stát asi čtyři miliardy korun, v letošním roce na ni bylo připraveno 1,7 miliardy. Dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10 tisíc aut denně.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: lze, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

16:40 Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

Údajný útok na poslední funkční plynovod mezi Ruskem a Evropou, černomořský TurkStream, zamával s ce…