Podle Neusara dělá investor, tedy Ředitelství silnic a dálnic, vše pro to, aby se termín dokončení dálnice nemusel znovu posunout. "Do zpracování projektu sanace sesuvu nelze stanovit, zda bude mít jeho odstraňování vliv na prodloužení lhůty výstavby," řekl Neusar.
10 tisíc aut denně
Vedení Ústeckého kraje chce hned po ustavení vlády jednat s novým ministrem dopravy. "Myslíme si, že dnešní technické možnosti jsou natolik dobré, že ten svah se dá sanovat, tedy všechna ta místa, kde by mohl ujet," řekl ČTK hejtman Oldřich Bubeníček z KSČM. Kraj podle něj chce, aby se se sanací začalo nejpozději na jaře 2014.
Dostavba chybějícího úseku dálnice měla stát asi čtyři miliardy korun, v letošním roce na ni bylo připraveno 1,7 miliardy. Dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10 tisíc aut denně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: lze, čtk