Poslanec Evropského parlamentu za frakci Zelení/Svobodná aliance Marcel Kolaja (Piráti) na svém twitterovém účtu píše o výhodách cyklistiky ve městech. Měla by být důležitou součástí dopravy už jen díky svému prospěchu pro zdraví, i tím, že se nepodílí na znečišťování ovzduší. „Věřím, že cyklistika má být plnohodnotnou součástí dopravy v evropských městech. Proč? Protože neznečišťuje ovzduší, není hlučná, netvoří zácpy. Navíc je dobrá pro zdraví,“ říká Kolaja.
Věřím, že cyklistika má být plnohodnotnou součástí dopravy v evropských městech. Proč?
— Marcel Kolaja (@PiratKolaja) February 17, 2023
Protože neznečišťuje ovzduší, není hlučná, netvoří zácpy. Navíc je dobrá pro zdraví. (1/3) pic.twitter.com/CGDOVO9Xi8
Vysvětluje i svou vizi pro propojení cyklistiky se silniční a pěší dopravou: „Namalovat pruhy na frekventované silnici ale nestačí. Potřebujeme systém, ve kterém se cyklistika doplňuje s pěší a silniční dopravou. Cestou jsou oddělené cyklostezky, například podél železničních tratí. Také více prostoru pro kola ve vlacích a speciální parkoviště,“ popisuje.
„Proto jsme dnes v Evropském parlamentu vyzvali komisi, ať připraví strategii na podporu cyklistiky v Evropě. Dřímá v ní velký potenciál a nevidím důvod, proč by v budoucnu nemohla být třeba v Praze stejně populárním způsobem dopravy, jako je už nyní v řadě západních měst,“ ukončuje Kolaja.
Proto jsme dnes v Evropském parlamentu vyzvali komisi, ať připraví strategii na podporu cyklistiky v Evropě.
— Marcel Kolaja (@PiratKolaja) February 17, 2023
Dřímá v ní velký potenciál a nevidím důvod, proč by v budoucnu nemohla být třeba v Praze stejně populárním způsobem dopravy, jako je už nyní v řadě západních měst. (3/3)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luk