Pirátův kágébák? Kterak pražský radní ušil pravidla na míru podnikateli z Ruska

31.08.2023 22:11 | Analýza

V tvrdém byznysu s reklamou v pražském centru se může stát významným hráčem firma podnikatele z Ruska, který měl být snad dokonce prvním usvědčeným spolupracovníkem sovětské KGB u nás. A pomůže mu k tomu radní za Piráty, jejichž postoj k Rusku je nejostřejší z celé vlády. Změna magistrátních pravidel pro maloformátové poutače je ale pozoruhodná i z dalších důvodů.

Pirátův kágébák? Kterak pražský radní ušil pravidla na míru podnikateli z Ruska
Foto: Repro iDnes
Popisek: Pirátský radní pro bydlení a transaprentnost, Adam Zábranský

Pirátský radní Hlavního města Prahy Adam Zábranský, do jehož gesce patří pražský městský majetek, se snaží změnit pravidla pro reklamu v historickém centru.

Konkrétně jde o specifické poutače, fungující v režimu „nosičů kulturních sdělení“ v památkových zónách metropole. Ty mají dle pražských stavebních předpisů speciální podmínky. Hovoří se o nich též jako o „nízkonákladové reklamě“, jejímž účelem je propagovat kulturní události v hlavním městě.

Nejzásadnější z těchto podmínek je rozměr, který nemá překročit 4 metry čtvereční. Právě tuto podmínku však návrh prolamuje.

Zábranského návrh by povoloval v historickém centru pouze reklamu definovanou jako „maloformátová“. Maximálně ve formátu A0, bez jakéhokoliv podsvícení, a pouze na určených místech. To by znemožnilo jakoukoliv konkurenci standardních reklamních nosičů.

Jde zejména o společnost JCDecaux, která na nová pravidla reaguje velmi ostře.

Její mediální zástupce firmy Jiří Chvojka pro IDNES.cz uvedl: „Konkurenci zde nabízí možnost zúčastnit se soutěže na reklamním trhu ve třetí lize, možná spíše okresním přeboru.“ Praha podle něj tímto krokem zjevně posiluje pozici reklamních ploch na zastávkách MHD, které nebudou muset tato omezení splňovat. Zastávky dříve provozovala právě JCDecaux, nyní je město nechalo vyměnit za vlastní přístřešky.

„Navíc se zdá, že plánovaná reklama je šita přímo na míru jedné firmě, která disponuje danými plochami," dodává mluvčí Chvojka.

Zajímavostí je, že o podobnou změnu se už v minulém volebním období pokoušel radní Petr Hlaváček. Ten je i u současného návrhu coby náměstek spolupředkladatelem.

Nová pravidla, která radní Zábranský již podal jako tisk návrhu, jsou navíc šita na míru jednomu provozovateli. Tím je společnost MF reklama, která jako jediná provozuje reklamní sloupy a panely pro kulturní účely, které mají rozměry splňující nová pravidla.

Vzor pro nosiče, „sloup“ a „panel“, které radní Zábranský začlenil do svého návrhu, dokonce přesně odpovídají konstrukcím, které na svých stránkách společnost MF reklama představuje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…