Natáčení rozhovoru s Godlou probíhalo v restauraci Severka, kde se odehrává velká část děje seriálu. Úvodem se Godla svěřil s tím, jak se mu mnohokrát stalo, že jej nechtěli v hospodě. „Nevím, jestli to je kvůli tomu, že jsem Rom, ale chtěli například klubovou kartu,“ sdělil Godla, který žije v Chomutově.
Video najdete ZDE.
Zdeněk Godla seriál v televizi sleduje, spolu s rodinou. „Celej Chomutov mi říká, že ho to baví. Že jsem tam úžasnej. Že tam neviděj nějakýho herce, že jsem to já, že nic nepředstírám,“ dodal. Seriál si podle moderátora Veselovského dělá legraci z věcí, z nichž není běžné si dělat legraci. „Osobně za mnou nikdo nepřišel, dostal jsem pár komentářů, že nejsem cikán, že jsem Rom. V jednom rozhovoru jsem totiž řekl, že mi je příjemnější, když mi někdo řekne, že jsem cikán, ne Rom, musel jsem se omluvit na tom Facebooku,“ poznamenal Godla, jenž osobně však nejvíce uznává slovo cigán.
„Ne všem Romům se ale seriál líbí. Někdo mi napsal, že jsem se zaprodal kvůli penězům. Taky jsem to dělal kvůli penězům, ale taky proto, že mě to baví. Komedie já miluju,“ poznamenal Golda, jenž se kromě herectví živí jako zedník a vytváří zahrady. „Žiju spokojeně, nestěžuju si,“ poznamenal.
Dialogy ze seriálu jsou podle něho takové, jak skutečně lidé mluví. „Určitě by tu nestrpěli někoho, kdo by mluvil jako diplomat,“ poukázal na prostředí v Severce Godla.
Komentátorka Tereza Zvolská se na serveru DeníkReferendum.cz k seriálu vyjádřila poměrně kriticky. Podle jejích slov se seriál nedokázal vyhnout necitlivému přístupu ke společensky znevýhodněným menšinám. „Seriál by mohl být vtipný i bez urážek,“ poznamenala.
Původní text ZDE
„Můj hlavní problém s tímto seriálem tkví v jiné části než ve výběru lokality. Po zhlédnutí prvního dílu a nespočtu schovaných příspěvků na Facebooku jsem se rozhodla, že seriál nebudu sledovat. Zkraje devadesátých let, v dobách Ace Ventury, zvířecího detektiva, kdy z dnešního pohledu nekorektní humor crčel z obrazovek, bych se u seriálu pravděpodobně taky smála. Jenže doba pokročila. Ve světě filmu se stává samozřejmostí, že LGBT filmy tvoří LGBT osoby a podílejí se na obsahu. Díla zprostředkovávají autentické zkušenosti žen a komedie dokážou být vtipné i bez toho, že by někoho musely urážet. Česká republika se ale zuby nehty snaží zůstat tím posledním z ostrůvků politické nekorektnosti, kde ‚je svět ještě v pořádku‘, kde svoboda slova je fetišizována a zaměňována za urážení,“ poznamenala Zvolská, podle níž tvůrci seriál s žádnou transosobou nekonzultovali.
„Ze své pozice nedokážu posoudit problematičnost vyobrazení romské postavy, byť mi také přijde problematická. Tvůrci se zjevně snažili zástupce menšin vyobrazit až křečovitým způsobem v ‚dobrém světle‘ a v protikladu k ‚českým Pepíkům‘, nakonec ale, dle mého, sklouzávali stejně jako v případě postavy Dáši ke zraňujícím stereotypům a představám, které mají o zástupcích a zástupkyních menšin bílí heterosexuální muži,“ dodala.
„Jo, jo. Už dlouho bylo divný, že se něco líbí moc lidem napříč, tak je logický, že to musí bejt nějaký toxický svinstvo,“ podotkl k tomu marketingový expert Jakub Horák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef