Záměr vybrat projektového manažera oznámilo Ministerstvo dopravy před koncem loňského roku. Zatím ale úřad zveřejnil jenom předběžné informace k chystanému tendru, uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold. S vypsáním samotného výběrového řízení podle něj úřad počká na nástup nového vedení.
Současnému vedení úřadu dále Prachař vyčítá, že v rozporu s rozhodnutím vlády dosud nezveřejnilo členy řídícího výboru, kteří mají kontrolovat obří tendr na provozovatele mýtného systému, jenž nyní provozuje Kapsch. Tento seznam ale ministerstvo podle Neřolda v současnosti dokončuje. Původní termín pro sestavení výboru vláda posunula do konce února a k tomuto datu úřad složení řídícího výboru představí. Seznam však podle něj nebude obsahovat konkrétní jména, ale jen zástupce různých ministerstev s tím, že jména tak pravděpodobně nominují noví ministři.
Projektový manažer má podle Ministerstva dopravy vyhodnotit ekonomické a regulační přínosy různých variant zpoplatnění pozemních komunikací po roce 2016 a formulovat technické podmínky pro provozovatele mýtného systému. Z možností rozšíření kamionového mýtného doporučila vláda v demisi rozšířit současnou povinnost platit za jízdu na všech silnicích první třídy.
Toto rozhodnutí chce ale Prachař revidovat. Podle něj je sporné, zda bude zpoplatnění celé sítě komunikací první třídy ekonomicky efektivní. Pokud by se mělo mýtné vybírat i na silnicích, kde náklady na jeho výběr překročí možné výnosy, považuje takovéto opatření za nesmyslné.
Elektronické mýtné se v Česku vybírá od začátku roku 2007 na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. V systému je zaregistrováno na 670.000 aktivních uživatelů, tedy držitelů palubních jednotek. Mýtné platí od roku 2007 vozidla nad 12 tun a od roku 2010 také vozy nad 3,5 tuny, v roce 2011 přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Vloni systém vybral zhruba 8,55 miliardy korun, což je o 130 milionů korun meziročně méně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk