"No a představte si, jak zodpovídá za vlak plný lidí chlap, který má tělo skoro jako osmdesátiletý," argumentuje pro stávku Zdeněk Šleis, strojvůdce v ústeckém železničním depu a vedoucí základní organizace ústecké Federace strojvůdců.
SLEDUJEME téma STÁVKA
Jemu a jeho kolegům na reformách především vadí vysoký věk odchodu do důchodu. Podle nich je nemožné vykonávat takto zodpovědnou práci až do sedmdesáti.
"U nás ve firmě svého času probíhal průzkum zdravotního stavu strojvůdců. A zjistilo se, že strojvůdce je v průměru opotřebovaný tak, jakoby mu bylo o devět let víc. Častý je vysoký tlak, cholesterol nebo celková únava," vypočítává nevýhody takového povolání šedesátník Šleis.
Průměrný plat 27 000
Strojvůdcům také vadí, že firma prezentuje jejich povolání jako dobře placené. "Tabulkově má strojvedoucí plat 27 000 korun, průměrný plat s přesčasy a příplatky za víkendové služby se pohybuje okolo 33 000," tvrdí mluvčí ČD Cargo Roman Jandík.
Podle stávkujících jsou vydělané peníze ale tvrdě vykoupené. "Na ten průměrný plat dosáhnu jen tehdy, když jezdím hodně nočních a víkendových směn a dělám přesčasy. Jenže po nočních jsem většinou totálně vyřízený, nemluvě o osobním životě. Takže myslím, že ty peníze nejsou nezasloužené," namítá Šleis.
Čtěte více:
Stávkokazi si prošli uličkou hanby. Primátor zuří, odbory také
Akce odborů: Začátek klidný, konec divoký. Pro Kalouska
VIDEO: Fůj, ty šmejde, řvali na Kalouska. Prý si za to může sám
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan