Součástí metra linky A končící v Motole měla totiž být rychlodráha na Kladno a také velký autobusový terminál s parkovištěm P+R na Dlouhé míli v pražské Ruzyni. Stavbu metra umožnila před pěti lety studie EIA, která vyhodnocovala dopad na životní prostředí. Od začátku se počítalo s tím, že rychlodráha bude dokončena v roce 2013, což se nestalo.
Praha kvůli změně územního plánu v roce 2010 hledala jiné místo, kam by mohla obří terminál umístit. Parkoviště by tak samozřejmě ztratilo bez terminálu smysl, obě dvě stavby ale byly podmínkou zprovoznění metra. Nejenom, že by ulehčily přetěžovanému Vítěznému náměstí, mohli by ho využívat i lidé z okolí. Praha si tak našla nové místo na Veleslavíně, stavba za 1,3 miliardy se potkala s vlnou odporu ze strany okolních obyvatel.
Perné chvíle pro uředníky
Jedno místo by také podle nich vyšlo na neuvěřitelné dva miliony korun. Magistrát se nakonec rozhodl vše vyřešit autobusovou smyčkou. Komunikace s Evropskou unií bude pro úředníky zřejmě nepříjemná, problémy nepotkaly jenom stavbu parkoviště, ale také samotného metra. A Evropskou unii bude určitě zajímat, proč se stavba potýkala s tolika problémy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane