Pražská plynárenská vybudovala první CNG stanici ve Středočeském kraji. Byli jsme tam

15.06.2016 16:04 | Zprávy

Pražská plynárenská otevírá v Mirošovicích svou šestou plnicí stanici stlačeného zemního plynu (CNG). Stanice s NON STOP provozem je určena pro firmy i širokou veřejnost. ParlamentníListy.cz přináší informace přímo z místa.

Pražská plynárenská vybudovala první CNG stanici ve Středočeském kraji. Byli jsme tam
Foto: archiv red
Popisek: CNG stanice (ilustrační foto)

Projekt využití zemního plynu pro pohon automobilů patří mezi strategické projekty Pražské plynárenské, která mezi plynárenskými společnostmi v České republice zaujímá přední místo v prosazování zemního plynu v dopravě.

Na území hlavního města Prahy kupříkladu vlastní a provozuje pět veřejných CNG stanic – ve svém areálu v Michli v Praze 4, u čerpací stanice SHELL ve Švehlově ulici v Praze 10, v areálu Pražských služeb, a. s., Pod Šancemi v Praze 9, u čerpací stanice Q100 v Praze 4 – Hodkovičkách a v Evropské ulici v Praze 6 – Liboci.

V červnu letošního roku pak společnost otevřela svoji první veřejnou CNG stanici ve Středočeském kraji, konkrétně v Mirošovicích u Prahy.

(Fotografie z místa)

Stanice je součástí soukromé čerpací stanice PHM, nachází se v bezprostřední blízkosti dálnice D1 a rychlostní komunikace E55 (směr Benešov, Tábor, Č. Budějovice) s možností bezproblémového oboustranného výjezdu a nájezdu na D1 a E55. Jedná se prakticky o první stanici na dálnici D1 ve směru Praha - Brno, další CNG stanice na D1 je až na 90. kilometru. Nová stanice je tak vhodná nejen pro řidiče na trase Praha – Brno nebo Praha – Tábor – České Budějovice, ale vzhledem ke zvolené lokalitě v příměstské a rekreační oblasti Prahy i pro zdejší firmy a obyvatele.

Dodavatelem nové CNG stanice v Mirošovicích byla společnost ADAST Engineering. „Výkon kompresoru Ingersoll Rand, který je umístěn v betonovém kontejneru, je 85 m3/hod. Výstupní tlak do CNG tlakových lahví je 25,0 MPa, skladovací kapacita plynu v zásobnících 2.400 litrů. Výdejní stojan ADASTSystems je dvouhadicový s koncovkami NGV1. Plnění vozidel je samoobslužné, CNG vozidlo lze naplnit velmi rychle do 5 minut. Při placení se zákazníkům nabízí úhrada nakoupeného CNG buď kartou CNG Card systému nebo běžnou platební kartou. Roční prodej CNG se předpokládá kolem 250 tisíc kilogramů,“ stojí v materiálech, které měly ParlamentníListy.cz k dispozici.

CNG (anglicky Compressed Natural Gas) je stlačený zemní plyn (metan). Používá se jako palivo pro pohon motorových vozidel a je považován za relativně čistější alternativu k benzínu a motorové naftě, ale také k LPG. Variantou metanu jako paliva je LNG, což je zkapalněný zemní plyn. CNG je na rozdíl od LPG součástí koncepce ministerstva dopravy na podporu ekologických paliv. Podpora a rozvoj infrastruktury pro CNG bude v nejbližších letech směřovat k masivnějšímu nasazení osobních, nákladních, užitkových vozidel (autobusy, manipulační technika), dle současného stanoviska až k 10 procentnímu podílu CNG vozidel na celkovém počtu vozidel v České republice.

Komerční zpráva

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Neskutečně drahý.“ Plyn z USA Iloně Švihlíkové nevoní. Z dobrého důvodu

22:05 „Neskutečně drahý.“ Plyn z USA Iloně Švihlíkové nevoní. Z dobrého důvodu

Ekonomka Ilona Švihlíková v rozhovoru pro XTV předestřela svá očekávání od roku 2025, která rozhodně…