„Předmětem této smlouvy je povinnost zhotovitele poskytovat objednateli následující plnění: bleskový výzkum na téma a) Slevy po Vánocích; b) Přímá volba; c) Hrozby pro příští rok.“ Za těchto několik vágně formulovaných dotazů veřejnoprávní Český rozhlas zaplatil Medianu částku 82 800 bez DPH.
Ze smlouvy, kterou mají ParlamentníListy.cz k dispozici, není patrné, kolik respondentů se má sběru dat účastnit. Není zde ani přesné znění formulací, případně ukázky z minulosti.
Štědrá náruč ředitele Českého rozhlasu Zavorala byla naší redakcí zmiňována opakovaně. Tak třeba v materiálu o tom, jak agentura Median (taktéž v prosinci 2016) měřila, kterak „posluchači poslouchají“ Rádio Wave. Na přímé dotazy ParlamentníchListů.cz, kolik celkově výzkumy stojí, odmítá tiskové oddělení této instituce dlouhodobě odpovídat.
Z veřejně dostupných zdrojů je ale patrné, že například rámcová smlouva s Medianem vyšla na dva miliony, za výzkum komunikační a programové prvky ČRo Dvojka inkasovala agentura STEM/MARK 79 000 a například Millward Brown Czech Republic, která zřejmě nedisponuje ani českou verzí svých stránek, naplnila svou kasičku částkou 123 277 korun. Za co? Udělala výzkum České děti 2016.
Tématu rozhazování veřejných prostředků a viditelné neochotě aktuálního ředitele Českého rozhlasu Zavorala komunikovat s naší redakcí se budeme věnovat podrobně i v dalších dnech.
Měříme za dva miliony. Děkuji. Median
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan