Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci

21.11.2016 14:39 | Zprávy

Vladimir Putin je silná značka. Shodli se na tom přední čeští marketingoví odborníci Jiří Mikeš, Jitka Vysekalová a Ivan Binar. Ti hodnotili z marketingového hlediska dokument Prezident, jehož třetí díl odvysílá TV Kinosvět v úterý 22. listopadu a zopakuje ho v lednu příštího roku.

Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci
Foto: kremlin.ru, tan
Popisek: Vladimir Vladimirovič Putin, prezident Ruské federace

Vytvořit silnou, autentickou značku přitom není vůbec lehké. Jen propagandistická a reklamní kouzla nestačí. Musí jim totiž předcházet skutečný dlouhodobý výkon jejího nositele, jednorázové činy, které mají velký ohlas, a také určitá dlouhodobost, shodli se odborníci. A toho Vladimir Putin během svého šestnáctiletého působení v politice dosáhl. Jde tak o skutečně autentickou značku, která je na jedné straně, tedy v Rusku, jednoznačně přijímána, a dokonce milována a na straně druhé, tedy na Západě, působí rozporuplně. Ale i to je její úspěch – není pojímaná čistě negativně. Značku „Putin“ by odborníci na rozdíl od značky „Gorbačov“ nedoporučili v potravinářské oblasti (vodka Gorbačov), ale v oblasti sportovní.

Dokumentární snímek Prezident, věnovaný právě a jen Vladimiru Putinovi a vysílaný TV Kinosvět, je profesionálně namíchaná směs propagandy, reklamy a publicistiky, která vzbuzuje poměrně silné emoce. Vytváří vlastně protipól opačné propagandě, poukazují dále odborníci. Divák tak může na základě zhlédnutí dokumentu a při vědomí protichůdných informací získat téměř objektivní pohled na tuto osobnost současných dějin.

Avšak dokument má rovněž nedostatky. Tím největším jsou chybějící rodinné zázemí a soukromý život, popřípadě slabosti hlavního hrdiny. Méně totiž bývá často více a lidem a věcem bez chyby se tak úplně nevěří. Možná chtěli tvůrci dokumentu naznačit, že Vladimir Putin obětoval své zemi i soukromý život, ale tím z něj činí až čítankového hrdinu. Ale i přesto stojí za to dokument zhlédnout, podtrhují marketingoví odborníci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

22:10 „Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

Ukrajina čelí tlaku ze strany Bidenovy administrativy, aby zvýšila počet vojáků snížením věku pro od…