Vytvořit silnou, autentickou značku přitom není vůbec lehké. Jen propagandistická a reklamní kouzla nestačí. Musí jim totiž předcházet skutečný dlouhodobý výkon jejího nositele, jednorázové činy, které mají velký ohlas, a také určitá dlouhodobost, shodli se odborníci. A toho Vladimir Putin během svého šestnáctiletého působení v politice dosáhl. Jde tak o skutečně autentickou značku, která je na jedné straně, tedy v Rusku, jednoznačně přijímána, a dokonce milována a na straně druhé, tedy na Západě, působí rozporuplně. Ale i to je její úspěch – není pojímaná čistě negativně. Značku „Putin“ by odborníci na rozdíl od značky „Gorbačov“ nedoporučili v potravinářské oblasti (vodka Gorbačov), ale v oblasti sportovní.
Dokumentární snímek Prezident, věnovaný právě a jen Vladimiru Putinovi a vysílaný TV Kinosvět, je profesionálně namíchaná směs propagandy, reklamy a publicistiky, která vzbuzuje poměrně silné emoce. Vytváří vlastně protipól opačné propagandě, poukazují dále odborníci. Divák tak může na základě zhlédnutí dokumentu a při vědomí protichůdných informací získat téměř objektivní pohled na tuto osobnost současných dějin.
Avšak dokument má rovněž nedostatky. Tím největším jsou chybějící rodinné zázemí a soukromý život, popřípadě slabosti hlavního hrdiny. Méně totiž bývá často více a lidem a věcem bez chyby se tak úplně nevěří. Možná chtěli tvůrci dokumentu naznačit, že Vladimir Putin obětoval své zemi i soukromý život, ale tím z něj činí až čítankového hrdinu. Ale i přesto stojí za to dokument zhlédnout, podtrhují marketingoví odborníci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan