Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci

21.11.2016 14:39 | Zprávy

Vladimir Putin je silná značka. Shodli se na tom přední čeští marketingoví odborníci Jiří Mikeš, Jitka Vysekalová a Ivan Binar. Ti hodnotili z marketingového hlediska dokument Prezident, jehož třetí díl odvysílá TV Kinosvět v úterý 22. listopadu a zopakuje ho v lednu příštího roku.

Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci
Foto: kremlin.ru, tan
Popisek: Vladimir Vladimirovič Putin, prezident Ruské federace

Vytvořit silnou, autentickou značku přitom není vůbec lehké. Jen propagandistická a reklamní kouzla nestačí. Musí jim totiž předcházet skutečný dlouhodobý výkon jejího nositele, jednorázové činy, které mají velký ohlas, a také určitá dlouhodobost, shodli se odborníci. A toho Vladimir Putin během svého šestnáctiletého působení v politice dosáhl. Jde tak o skutečně autentickou značku, která je na jedné straně, tedy v Rusku, jednoznačně přijímána, a dokonce milována a na straně druhé, tedy na Západě, působí rozporuplně. Ale i to je její úspěch – není pojímaná čistě negativně. Značku „Putin“ by odborníci na rozdíl od značky „Gorbačov“ nedoporučili v potravinářské oblasti (vodka Gorbačov), ale v oblasti sportovní.

Dokumentární snímek Prezident, věnovaný právě a jen Vladimiru Putinovi a vysílaný TV Kinosvět, je profesionálně namíchaná směs propagandy, reklamy a publicistiky, která vzbuzuje poměrně silné emoce. Vytváří vlastně protipól opačné propagandě, poukazují dále odborníci. Divák tak může na základě zhlédnutí dokumentu a při vědomí protichůdných informací získat téměř objektivní pohled na tuto osobnost současných dějin.

Avšak dokument má rovněž nedostatky. Tím největším jsou chybějící rodinné zázemí a soukromý život, popřípadě slabosti hlavního hrdiny. Méně totiž bývá často více a lidem a věcem bez chyby se tak úplně nevěří. Možná chtěli tvůrci dokumentu naznačit, že Vladimir Putin obětoval své zemi i soukromý život, ale tím z něj činí až čítankového hrdinu. Ale i přesto stojí za to dokument zhlédnout, podtrhují marketingoví odborníci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

22:10 „Do posledního Ukrajince.“ Zní, protože Bílý dům chce poslat do války osmnáctileté

Ukrajina čelí tlaku ze strany Bidenovy administrativy, aby zvýšila počet vojáků snížením věku pro od…