Firma Kapsch nebude rozhodně rozšíření mýtného automaticky zajišťovat. „To další zpoplatnění silnic je věcí ministerstva, našeho zákazníka, nad rámec naší smlouvy. Pokud ale bude vypsán tendr, my se ho samozřejmě zúčastníme,“ uvedl Feix.
Dva systémy? Nesmysl
O tom, jakým způsobem by mohly být vybírány poplatky na silnicích nižších tříd, se podle ministra dopravy Pavla Dobeše (VV) rozhodne během příštího roku. Mýtné by poté mohlo být zavedeno od roku 2015 nebo 2016.
„Zdálo by se mi velice kuriózní, kdyby se tady měl stavět druhý systém a pro zbytek silnic by se vytvářel jakýsi duplikát. To by byl nesmysl,“ myslí si ředitel. Kapsch pro ministerstvo již nabídku má a podle ředitele by to bylo možné i bez výběrového řízení. Šlo by o rozšíření smlouvy. To, kolik by systém státní pokladnu stál, je podle něj věštění z křišťálové koule. Pokud by ale byl na místě ministra, zpoplatnil by pouze dva tisíce kilometrů silnic první třídy. Takové řešení je prý nejefektivnější.
Čtěte více:
Mýtné na silnice nižších tříd může vynést 3,2 miliardy korun
John: Policie by mohla kontrolovat mýtné. Zvýšilo by jí to rozpočet
Kde se hodně jezdí, tam Bárta zvedne mýtné. Třeba na D1
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh