Návod, který má server Lidovky.cz k dispozici, rozeslala strana ještě předtím, než se bod dluhopisů dostal uplynulou středu na jednání Poslanecké sněmovny.
„Tu věc jsme normálně rozesílali z tiskového oddělení. Je to standardní informační servis, který poslancům, potažmo ostatním představitelům strany, dáváme,“ sdělil serveru Lidovky.cz mluvčí sociálních demokratů Mikuláš Klang. E-mail poslancům ČSSD s komunikační strategií poslal přímo on, součástí byly i návrhy statusů na sociální sítě Facebook a Twitter. V e-mailu výslovně stojí, že jde o přípravu na jednání sněmovny k dluhopisům.
Celý text je ZDE.
„Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče, v příloze Vám zasílám základní komunikační doporučení k dnešnímu bodu ‚Daňové podvody ministra financí‘. Berte, prosím, tento dokument jako podklad pro svá vystoupení nebo v případě, že se na Vás v této věci obrátí média. Zároveň připojuji i návrhy příspěvků na sociální sítě,“ píše se v e-mailu.
V komunikaci ke kauze ministra financí tak měli podle serveru poslanci sociálních demokratů zdůrazňovat údajnou dvojí morálku Babiše, jeho nechuť platit daně či nespolehlivost dvojice auditů zadaných ministrem k vyjasnění celé kauzy. „(Ne)audity pouze sečetly částky z daňových přiznání a předložených smluv a řekly, že tyto součty jsou správné. Nic víc. Nic, co by dokazovalo, že Andrej Babiš měl v letech 2013 a 2014 k dispozici dostatek financí na nákup dluhopisů, případně odkud tyto peníze měl,“ zní jeden z návrhů, jak v kauze argumentovat.
Nejostřejším tvrzením z rozeslané strategie je pak nařknutí z toho, že ministr financí připravil stát o více než sto milionů korun. Daně měl krátit podle ČSSD tím, že účelově prodal Agrofertu trojici svých firem. „Účelově tím získal celkem 748 milionů korun. Kdyby si tyto peníze měl vyplatit formou dividendy z Agrofertu, musel by je danit 15 procenty. Státu tak nezaplatil více než 112 milionů korun!“ píše se v e-mailu.
Poslanci ČSSD se v interním e-mailu mohli dokonce dočíst, jak mají Babišovu kauzu komentovat na sociálních sítích. Vybrat si mohli z celé řady návrhů tweetů či facebookových statusů. „@AndrejBabis ala chytrá horákyně. Svlékl se donaha, pindíka neukázal. Zadal audity, nejsou to audity. Dotažené jsou jen ty nezaplacené daně,“ zní jeden z návrhů tweetů.
„Parodie na audity odpověď na zásadní otázky nepřinesla. Ptáme se proto Andreje Babiše znovu: Vaše příjmy známe, ale jaké byly Vaše výdaje v letech 1996 až 2015? Kolik Vás stálo získat v roce 2000 většinový podíl v Agrofertu, který měl už tehdy několikamiliardovou hodnotu? Kde jste tyto peníze získal a skutečně Vám zůstaly dostatečné prostředky na nákup dluhopisů Agrofertu v letech 2013 a 2014?“ navrhovala ČSSD jako status na Facebooku.
Andrej Babiš vnímá postup ČSSD jako pokračování údajné kampaně, kterou proti němu ostatní politici vedou. Dává ji dohromady s komunikační agenturou Bison and Rose blízké právě sociálním demokratům. „Je to organizovaná kampaň ČSSD ve spolupráci s Kalouskem za podpory většiny poslanců sněmovny a spolupráce vybraných novinářů – aktivistů, kteří neustále vytahují lži z mého podnikání,“ řekl Babiš serveru Lidovky.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam