Ředitel automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, zamýšlí „největší restrukturalizaci koncernu za poslední desetiletí“, informuje o tom politický magazín Cicero.
V rámci restrukturalizace je nejdůležitějším bodem efektivita mateřské značky Volkswagen. Společnost ve středu oznámila, že příjmy značky Volkswagen by se měly do roku 2026 zlepšit o deset miliard eur a provozní marže by měla vystoupat na 6,5 procenta.
Ředitel značky Volkswagen Thomas Schäfer oznámil svůj cíl zjednodušení a zrychlení administrativních procesů a tím i zvýšení efektivity vývoje a výroby. Restrukturalizace koncernu se nicméně netýká jen značky Volkswagen, zasáhnout by měla i další značky, které v rámci reforem pravděpodobně ztratí větší porci své nezávislosti.
Jádrem reformy tak má být hlavně změna role „klíčových značek“, které pod sebou Volkswagen má. Značky, mezi které patří právě i Škoda, Seat nebo Cupra, by měly podle plánu zvýšit své příjmy o tři miliardy eur ročně. Dosáhnout se toho má sjednocením vývojových prací, které tak již nebudou probíhat odděleně v dceřiných značkách, a také spojením sil ve výrobě. V budoucnu by tak měly vymizet rozdíly mezi jednotlivými značkami. Bude tak jedno, zda si zákazník koupí automobil značky Škoda nebo Seat.
Sjednocení vývoje a výroby značek pro koncern Volkswagen by mělo přinést zvýšení efektivity, která tak vytvoří prostor pro investice v Americe nebo Asii.
V rámci koncernu Volkswagen se dlouho klade důraz na udržování identit vlastních značek. Za vzor je považována značka Porsche, jejímž ředitelem byl Blume posledních osm let. Novým ředitelem designu Volkswagen se stal ředitel designu pro Porsche. Na úspěchu značky Porsche lze však vidět důležitost identity jednotlivých značek. Kupující Porsche očekávají jedinečnost. Mezi ostatními značkami nyní hrozí riziko ztráty identity, což může představovat problém už jen kvůli těžko ospravedlnitelným rozdílům třeba mezi značkami Volkswagen a Seat, pokud bude vývoj i výroba stejná.
Důležité pro koncern bude i udržení identity značky Audi coby „prémiové“. Vysoká marže této značky je nyní možná jen díky tomu, že kupující jsou ochotni za prestižní značku pro pocit exkluzivity zaplatit více peněz, než je skutečná hodnota materiálu a práce, které do vozů vstupují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.