V rámci přechodu na tzv. zelenou a udržitelnou ekonomiku je propagován přechod od aut se spalovacím motorem na auta s elektrickým pohonem. Problémem ovšem u těchto vozů bývá jednak kratší dojezd a také infrastruktura pro nabíjení. Na dojezdu se projeví mimo jiné i počasí. Když je venku chladno, ujede elektromobil kratší vzdálenost.
Výsledky nedávno měřili v Nizozemí, jak informuje server Autoforum. A to u německého vozu Volkswagen ID.3. „Stačilo totiž, aby v Nizozemsku klesly teploty na 14 stupňů Celsia, tedy jen o 7 stupňů Celsia níže, a dojezd se rázem scvrknul na 320 km. S příchodem teplot okolo nuly se ale i toto číslo najednou zdálo vysoké, v tu chvíli dojezd činil už jen 250 km a spotřeba se logicky přehoupla přes 20 kWh na 100 km. To je obrovský rozdíl vzhledem k pouze 22stupňovému rozptylu teplot a jen topení za tím nestojí. Kromě kabiny totiž vůz musí v optimální kondici udržovat i paket baterií,“ uvádí server a dodává, že se jednalo o předpisovou jízdu, v reálných podmínkách by to bylo ještě méně.
Tento rozdíl pak potvrzují dle Autofora i zkušenosti čtenářů. „V zimě se dojezd 30 různých aut pohyboval mezi 240 až 260 kilometry, v létě pak mezi 300 a 340 kilometry. Tedy ještě níže než ten jejich, bavíme se snadno o 100kilometrovém rozdílu daném jen počasím,“ uvádí server a připomíná, že elektromobily jsou někdy až dvakrát dražší než nová auta na benzin.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.