Na Facebooku, ale kupříkladu i na Twitteru proletěl dotaz jednoho ze zákazníků, který chtěl vědět, proč Lidl píše k vajíčkům, která prodává, že jsou česká, když jsou dovezená z Polska.
Lidl nabídl odpověď.
„Dobrý den, jedná se o české slepice, které jsou v Polsku, kde pro ně jsou lepší podmínky. Děkujeme za pochopení,“ napsal řetězec.
Na toto vyjádření upozornil marketér Jakub Horák a pod jeho příspěvkem se rozjela živá diskuse. Ozývaly se v ní různé narážky, ale i vážné informace o klecových chovech slepic.
„Jezděte nakupovat do Polska, vaše slepice tam už jsou,“ padlo v debatě. „České slepice jezdí na wellness do Polska,“ zaznělo dále. „A jezděj domů do ČR aspoň na víkendy?“ padla také otázka.
Nechyběla ani výzva, aby český premiér odstoupil, byť vyslovena s nadsázkou. „Už i české slepice migrují do zahraničí za lepšími pracovními podmínkami. FYJALO OCTUB!!!“
Vedle humorných poznámek různého druhu padla však i vážná poznámka.
„Je to jednoduché. Polsko nerušilo klecové chovy, tak jak to udělala ČR. Na tento dopad upozorňovali odborníci a chovatelé ještě před zákazem klecových chovů u nás. Konkrétně na to, že to jen oslabí pozici českých chovatelů, protože produkce se přesune do zemí, kde podobný zákaz nemají...“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp