„Vedeme o tom v ODS diskusi a shodli jsme se na tom, že je dost času na konečné rozhodnutí. Můj osobní postoj je hodně rezervovaný. Volby do Evropského parlamentu mají jiný charakter, jsme v EP v jiných frakcích a u hlasování se mezi námi projevují značné rozdíly,“ zdůraznil pro Lidové noviny Vondra.
Ostatní členové koalice Spolu spoléhají na brzká jednání. Lidovci však hovoří o tom, že jasno by mohlo být už v dubnu. Lídrem eurokandidátky by měl být právě Alexandr Vondra, což by znamenalo po dvaceti letech změnu – byl by místo Zahradila.
Vondra se v minulých dnech mimo jiné vyjádřil pro server Echo24.cz k Euro 7. Podle mnohých kritiků by zavedení této normy do praxe znamenalo likvidaci automobilu jako dopravního prostředku pro široké vrstvy. Jedním z nich je právě i Vondra.
„Evropská komise nás podrazila. Její místopředseda pro Green Deal Frans Timmermans opakovaně sliboval, že projdou-li nulové limity na CO2 u osobních aut v roce 2035, tak Euro 7 bude jenom taková light verze. Když ji pak loni v listopadu zveřejnil, bylo to všechno jiné, jenom ne light verze. Návrh je velmi tvrdý, může mít dalekosáhlé důsledky, ne někdy za deset let, ale prakticky okamžitě. Je to útok na automobilitu jako takovou. České předsednictví, jinak vcelku úspěšné, udělalo jednu chybu, když paní ministryně Hubáčková slibu uvěřila a nechala v říjnu ty limity na CO2 schválit v trialogu. Měla to odsunout, až uvidíme návrh na Euro 7, a nenechat se uchlácholit Timmermansovým šidítkem. Nemůžeme jen důvěřovat, musíme prověřovat. Všechno v EU je tvrdý výměnný obchod. Deal musíme dělat ve dveřích a nenechat dveře zaklapnout dřív, než dostaneme protihodnotu,“ uvedl Vondra, co mu nejvíce vadí na Euro 7.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef