„Ve stavební činnosti v současnosti není žádný problém. A proto si myslím, že dosažení tohoto cíle je poměrně jisté,“ uvedl ministr. Za poslední tři roky, tedy již za Ťokova působení, byla zahájena výstavba celkem 148 kilometrů nových dálnic a 97 kilometrů bylo dokončeno.
Ministr zopakoval, že stát nestihne zmodernizovat dálnici D1 z Prahy do Brna do roku 2020. Kvůli protestům ekologických organizací se modernizace zhruba o jeden rok posune.
Ťok řekl, že k urychlení dopravních staveb by měla velmi přispět novela zákona pro urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Ta by měla podle ministra výrazně urychlit dosavadní úřední proces před zahájením stavby. Hlavní změnou, kterou novela zavádí, je institut tzv. předběžné držby.
Ta by měla umožnit státu zahájit stavbu ještě dřív, než se mu podaří vykoupit nebo vyvlastnit všechny potřebné pozemky pod připravovanou dálnicí. Novela by měla státu umožnit i jednodušší přístup na pozemky nebo řešení věcného břemena. Ministerstvo představilo podobu zákona v závěru letošního ledna. V současnosti ho projednává Poslanecká sněmovna.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab