„Média mají v dnešní době obrovskou moc. Nejenže ovlivňují názory lidí, ale často je i utváří. A ve chvíli, kdy si lidé utváří názory na základě lží, falešných zpráv a dezinformací, tak z toho nikdy nemůže vzejít nic dobrého. Jako příklad můžeme uvést brexit, kdy jedním z hlavních taháků kampaně za opuštění byla informace, že Velká Británie dává každý den do Evropské unie 350 milionů liber. Dokonce to měli napsané na autobuse a chtěli tyto peníze investovat do zdravotnictví. Druhý den po brexitu to Nigel Farage vyvrátil, že se to nestane, že to není pravda. A nelze vyloučit, že se lidé v tomto případě mohli rozhodnout na základě nepravdy,“ říká Chlupáček v rozhovoru pro server E15.cz.
Smyslem projektu „Zvol si info“ je proto upozornit na škodlivý vliv propagandy. Nejde však o to, bojovat proti nějakému konkrétnímu zdroji informací, který by bylo možné označit za škodlivý. Univerzitní studenti si kladou za cíl zvýšit mediální gramotnost. Středoškoláky oslovují, protože k nim mají jako vysokoškoláci nejblíže, ale ohlasy na sociálních sítích svědčí o tom, že se kampaň zamlouvá i řadě dospělých.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp