Supermarket Lidl, tam je panečku sleva. Ze 126 Kč na 125,90 Kč. A tržby? Šly nahoru

18.02.2024 21:22 | Monitoring

Mnozí nakupující si v posledních týdnech všimli, že do českých supermarketů se vrátily již mnoho let nevídané cenovky, vyčíslující ceny zboží na jednotlivé haléře. Tento krok, který měl dle obchodníků ukázat, že obchody reagovaly na snižování DPH u potravin, se již někde dokonce přenesl i na „akce“. K vidění jsou tak „slevy“, jež by možná před několika desítkami let někoho ještě potěšily, ale v dnešních cenách již dle mínění některých nakupujících jsou spíše jen výsměchem zákazníkům. Mnozí přitom ukazují zejména na Lidl, který například nektarinky zlevnil z 96 Kč na 95,90 Kč. A blumy? Namísto 126 Kč již „jen“ za 125,90 Kč. Pozornost budí též tržby supermarketu. Ty šly nahoru.

Supermarket Lidl, tam je panečku sleva. Ze 126 Kč na 125,90 Kč. A tržby? Šly nahoru
Foto: Repro X @Ondrej72521198
Popisek: Haléřová akce Lidlu

Dosud nepříliš vídané cenovky v jednotkách haléřů zaplavily obchody v Česku s příchodem nového roku. Na jejich pulty se vrátily již roky nevídané cenovky, které namísto „běžných“ baťovských cen vyčíslovaly ceny na jednotky haléřů. Spatřit tak šlo v obchodech trvanlivé mléko za 10,62 Kč, olej za 28,15 Kč či jogurt za 8,67 Kč.

Rozhodnutí obchodníků vyčíslovat zboží do každého haléře dle jejich vysvětlení mělo lidem ukázat, že obchody reagovaly na snížení DPH u potravin a ceny o danou část snížily.

Přestože však již první data v lednu ukázala, že zlevňování u potravin nebylo až tak horké, jak by se z haléřových cen mohlo na první pohled zdát – a zatímco výrazněji s příchodem nového roku (o 4,76 %) zlevnila vejce či máslo (o 4,77 %) a 97 haléřů šlo ušetřit i za litr mléka, kelímek jogurtu zlevnil oproti prosinci jen o 7 haléřů, kilo cukru o 6 haléřů, cena kila jablek poklesla o 5 haléřů a u mouky či brambor mezitím vylétly ceny o několik korun nahoru – někteří obchodníci se ve strategii rozhodli pokračovat.

A jak si čeští zákazníci všímají, haléře se již začínají objevovat také u slev. Obchodní řetězec Lidl tak nabízel levnější nektarinky ve slevě ve výši celých 10 haléřů. Namísto 96 Kč je lidé mohli koupit po „slevě“ za 95,90 Kč.



Ještě před pár desetiletími by zřejmě někoho tato desetihaléřová sleva i potěšila, ale při současné cenové hladině však ani při nákupu několika kil ovoce takovouto „slevu“ zřejmě nikdo reálně nepocítí – a někteří lidé tak cenovou politiku Lidlu mají spíše za výsměch zákazníkům. „Gratuluji marketérům Lidlu, podařilo se vám z lidí vymáčknout skoro všechno. A kupujícím doporučuju očaře,“ komentoval „slevy“ Lidlu nakupující Ondřej, který si všiml, že podobně levnější jsou také modré blumy.

Zatímco před zlevněním Lidl kilogram těchto blum prodával za 126 korun, v akci byly za 125,90 Kč. Opět tak zákazníkům nadělil slevu ve výši 10 haléřů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Právník Kolman nad vládními plány proti Putinovi: Dává smysl zdejší snědený krám bránit?

20:22 Právník Kolman nad vládními plány proti Putinovi: Dává smysl zdejší snědený krám bránit?

Máme skutečně zvyšovat výdaje na zbrojení, jak chce Fiala a Černochová? Má vůbec cenu bránit zdejší …