České dráhy pokračují v plánovaných investicích do vozového parku. Podle Miroslava Kupce dráhy mohou investovat jenom to, na co si vydělají. Podle něj se v současné době v rámci obnovy vozidel nemohou srovnávat s vyspělými státy. „Obnova vozového parku pokračuje a pokračovat bude,“ vysvětlil dále nový předseda Českých drah.
Nový předseda moderátorce vyvrátil, že České dráhy fungují z dotací. Tento systém podle něho již neplatí. ČD si musejí vydělat na investice. „Ono to nikdy nefunguje bez toho,“ uvedl s tím, že železniční doprava má tyto parametry. „Bez těch kompenzací se to neobejde,“ přiblížil.
Celkovou ekonomickou situaci drah pak hodnotí pozitivně. „Já si myslím, že ČD jsou v dobré kondici,“ pronesl a připustil současně, že ČD samozřejmě disponují určitými závazky a dluhy. Za problematické ale považuje to, že valná většina dluhů je evidována v eurech, na což podle něho může mít vliv aktuální kurz eura vůči koruně.
Na stůl padla i otázka splácení dluhopisů. „Myslím, že v tuto chvíli se to přeceňuje,“ uvedl v kontextu a připomněl, že ČD řádně plní všchny závazky, které vyplývají z úvěrových smluv. Z hlediska věřitelů za důležité považuje, že jediným akcionářem drah je stát. „Nemám z toho obavy,“ uvedl. „České dráhy mají stále velké množství nepotřebného majetku,“ dále pokračoval.
Moderátorku také zajímalo, zda je správné, že Česko disponuje výhodami, jako jsou různé slevy na jízdném. „Je to rozhodnutí politiků ve vztahu k dopravní obslužnosti,“ odůvodnil. „Slevy poskytujeme tak, jak vláda ČR rozhodla,“ pokračoval a dodal, že to ale pro ČD neznamená ztrátu. „My tím určitě nic neztrácíme,“ vysvětlil. Výpadky jim podle jeho slov kompenzuje stát.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: sla